Printen
Centraal meldpunt

Centraal meldpunt

Als je iets wilt melden, van klacht tot ongewenste situatie, of het niet zeker weet.

Soms gaat het toch niet helemaal zoals je zou willen. Binnen VISTA college is de afspraak dat je een probleem eerst onderling probeert op te lossen. Als je student bent kan een docent of je mentor hierbij hulp bieden. Kom je er toch niet uit? Dan is het mogelijk een melding in te dienen via het onderstaande formulier. Je wordt zo snel mogelijk verder geholpen.

Heb je andere vraag, bijvoorbeeld over onze opleidingen? Neem dan gerust contact op via 088 - 001 50 00 of info@vistacollege.nl.

Type melding

Waar wil je iets over melden? 
De situatie gaat over 
Ik heb een: 
Het gaat om: 

We spreken van ongewenst gedrag als je te maken krijgt met (seksuele) intimidatie, agressie, bedreiging, geweld, pesten of discriminatie. Bij VISTA college willen we dat iedereen zich veilig voelt. We accepteren geen ongewenst gedrag. Als je ermee te maken krijgt, praat er dan over of meld het. Het is belangrijk dat iedereen zich gerespecteerd en veilig voelt op onze school.

Ben je het niet eens met de begeleiding of het aangeboden maatwerk, voel je je benadeeld, of ervaar je onvrede over de communicatie – en lukt het niet om dit samen op te lossen? Maak dan een melding. Raadpleeg hiervoor ook het studentenstatuut voor meer informatie over de procedure.

Je mag ervan uitgaan dat de verplichte onderwijsbenodigdheden (zoals boeken, licenties of andere materialen) die je voor je opleiding moet aanschaffen, ook daadwerkelijk worden gebruikt. Is dat niet het geval, dan is dat uiteraard vervelend. Je kunt hier een melding van maken. In sommige gevallen kun je mogelijk een vergoeding van de gemaakte kosten aanvragen.

Tijdens je stage heb je zowel rechten als plichten. Hierover zijn duidelijke afspraken gemaakt. Mocht je problemen tegenkomen, zoals stagemisbruik, discriminatie of onvoldoende begeleiding, dan kun je dit melden. Je kunt hierover praten met je stagebegeleider, mentor of een vertrouwenspersoon op school. Wil je liever buiten VISTA om een melding maken? Ga dan naar discriminatie.nl.

Ben je medewerker of student en is er directe hulp nodig? Bel dan het VISTA noodnummer 088-027 2000. Gaat het om een levensbedreigende situatie? Bel dan direct 112.

Wanneer je het niet eens bent met de gang van zaken tijdens een examen of het voorlopige resultaat van een examen, dan heb je de mogelijkheid om na het examen of na bekendmaking van het voorlopige resultaat, jouw mening in te brengen via de examencommissie.

Je wil je ontevredenheid uiten over een gedraging van het bestuur of een docent of medewerker, die taken uitvoert voor de instelling. Het kan ook zijn dat hij iets had moeten doen maar dit niet heeft gedaan. Heb je dit al besproken maar heeft dit niet geleidt tot een oplossing dan kun je deze klacht indienen bij de klachtencommissie.

Als je het niet eens bent met een beslissing (besluit) bijvoorbeeld over een examenresultaat, overgang, schorsing of verwijdering kun je dit voorleggen (= bezwaar) aan de onafhankelijke geschillen-adviescommissie. Zie hiervoor ook de leeswijzer op mijnVISTA.

Heeft een incident plaatsgevonden en wil je dit melden? Een niet-urgent incident is een situatie waarbij geen directe hulp nodig is. Dit kan bijvoorbeeld gaan om overlast of beschadigingen. Het betreft problemen die wel gemeld moeten worden, maar waarvoor geen onmiddellijke actie nodig is.

Is er sprake van een onveilige situatie, zoals een geweldsincident, pesterijen of intimidatie? Meld dit dan, ook als er op dat moment geen direct gevaar is. Onveilige situaties kunnen veel impact hebben op jouw gevoel van veiligheid en welzijn, of dat van anderen. Denk bijvoorbeeld aan herhaald pestgedrag op de werkvloer, verbale agressie of dreigende situaties. Door dit te melden, help je mee aan een veilige omgeving en kunnen we passende maatregelen nemen om de situatie te verbeteren en herhaling te voorkomen.

Volgens de AVG heb je recht op duidelijke informatie over hoe jouw persoonsgegevens worden gebruikt. Je mag inzage vragen in je gegevens, en verzoeken om correctie, verwijdering of beperking van het gebruik ervan. Heb je hierover een klacht, dan kun je dat via deze knop melden.

Een informatiebeveiligingsincident is een gebeurtenis waarbij de beschikbaarheid, integriteit of vertrouwelijkheid van informatie wordt aangetast. Denk bijvoorbeeld aan een gestolen laptop, een virus of het per ongeluk delen van persoonsgegevens of een datalek.

Wil je een melding maken maar weet je (nog) niet waar deze onder valt? Dan kun je gebruik maken van dit formulier. Omschrijf de situatie zo goed mogelijk.

Het is helaas (nog) niet mogelijk om een melding over een incident te melden via dit formulier. We sturen je hiervoor door naar de incidentenmonitor voor medewerkers en studenten . Onze excuses voor het ongemak! We streven ernaar om zo snel mogelijk dit onderdeel te maken van het centrale meldpunt.

Het is helaas (nog) niet mogelijk om een melding over een incident te melden via dit formulier. We sturen je hiervoor door naar de incidentenmonitor voor medewerkers en studenten . Onze excuses voor het ongemak! We streven ernaar om zo snel mogelijk dit onderdeel te maken van het centrale meldpunt.

Jouw melding

Omschrijf zo goed mogelijk wat je wilt melden. Met deze informatie kunnen wij de melding goed in behandeling nemen.

Heb je de situatie al met iemand besproken? 

Jouw gegevens

Bedankt voor het invullen van de informatie over de melding. We stellen nu nog een aantal vragen over jou, zodat we de melding goed in behandeling kunnen nemen en contact met jou kunnen opnemen.

Jouw relatie met VISTA 
Ik ben: 

Indien het relevant is kun je hier de schoollocatie kiezen voor de melding.

Jouw melding insturen

Akkoord met algemene voorwaarden 
Optioneel: deelname onderzoek

Wil je liever contact met een vertrouwenspersoon?

Vertrouwenspersonen zijn er om jou te ondersteunen als je te maken krijgt met ongewenst gedrag, zoals seksuele intimidatie, agressie, geweld, pesten, bedreiging of discriminatie. Ze bieden een veilige plek waar je vrijuit kunt praten. Voel je je niet prettig bij het invullen van een melding, neem dan gerust direct contact op. De vertrouwenspersoon luistert naar jouw verhaal en staat aan jouw zijde als je je ongewenst benaderd voelt.

Jij hebt altijd de controle. Er worden geen stappen ondernomen zonder jouw toestemming.

Voor studenten Voor medewerkers

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken