Printen
Afspraken en regels

Afspraken en regels

Bij VISTA college gelden er verschillende afspraken en regels. We hebben een aantal op deze pagina op een rijtje gezet. Studeer je bij VISTA college? Bekijk dan het volledige overzicht op mijnVISTA.

Bekijk onze afspraken en regels op mijnVISTA studenten


Rechten en plichten

Je hebt natuurlijk als student rechten, maar buiten deze rechten heb je ook plichten. Als afspraken over zaken die zich op school kunnen voordoen duidelijk zijn, is het ook makkelijker om elkaar erop aan te spreken als er dingen voorvallen die tegen deze regels in gaan. Deze regels en afspraken staan in het Studentenstatuut op mijnVISTA studenten.

Klachten en andere meldingen

Soms gaat het toch niet helemaal zoals je zou willen. Volg bij een klacht of probleem altijd de volgende stappen:

  1. Binnen VISTA is de afspraak, dat je een probleem eerst onderling probeert op te lossen. Een docent of je mentor kan hierbij hulp bieden.
  2. Lukt dat niet? Stuur dan een melding in via het Centraal meldpunt. Indien nodig brengen we je in contact met de ombudsman. Deze adviseert je en bemiddelt om tot een gezamenlijke oplossing te komen. De ombudsvrouw is onafhankelijk en onpartijdig.
  3. Is er geen oplossing gevonden? Dan heb je altijd nog de mogelijkheid om een formele klacht in te dienen bij de Klachtencommissie van VISTA college. Ook deze melding kan via het Centraal meldpunt worden ingediend. De ombudsman zal je daarover informeren en op de goede weg helpen.

Dien een melding in via het Centraal meldpunt

Geschillen

Ben je het niet eens met een besluit? Dan spreken we van een geschil. Een geschil kun je voorleggen aan de geschillencommissie. Dit is een onafhankelijk adviescommissie dat advies geeft over geschillen zoals verwijdering van de opleiding, overgang naar een volgend leerjaar of biedt ondersteuning bij bijzondere omstandigheden.

Lees meer over de geschillencommissie


Ongewenst gedrag

Heb je te maken met ongewenst gedrag, zoals seksuele intimidatie, agressie of discriminatie? Ga in dat geval naar een vertrouwenspersoon. Hij/zij kan je helpen. Je mag ook een melding doen via het Centraal meldpunt.

Neem contact op met een vertrouwenspersoon

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken