Jouw toekomst start bij VISTA college.
Kom naar de open dag op zondag 10 november!
Goed leven heeft de toekomst!
VISTA College slaat de handen ineen en bundelt twee van haar populaire afdelingen: Horeca en Toerisme, met een duidelijk doel - wendbaarheid. Wendbaarheid die ten goede komt aan de toekomstige studenten, werkgevers en de Limburgse horeca, gastvrijheid en onze lokale cultuur. Wanneer je denkt aan Limburg, denk je meteen aan 'Limburgse Gastvrijheid'. Het is het kloppende hart van de Euregio, iets waar bezoekers keer op keer voor terugkomen. En dat is precies wat centraal staat in deze nieuwe afdeling.
In nauwe samenwerking met langdurige partners uit de horeca- en toerismebranche, zoals Abdij Hotel Rolduc, Thermae 2000 en Kasteel Vaeshartelt, die samen VISTA’s ‘hospitality labs’ vormen, is duidelijk geworden dat zowel het werkveld als de nieuwe generatie studenten de voorkeur geven aan generalistische vaardigheden boven specialisatie. Samen met VISTA college hebben deze drie toonaangevende en diverse bedrijven een uniek en veelzijdig lesprogramma ontwikkeld, dat tot stand is gekomen door samenwerking tussen het bedrijfsleven en het onderwijs.
Nikie Houben, General Manager bij Abdij Hotel Rolduc: "Zo kunnen we niet alleen VISTA studenten, maar ons hele team nieuwe vaardigheden en inzichten bijbrengen."
Nikie Houben, General Manager bij Abdij Hotel Rolduc, vertelt enthousiast: "Rolduc blijkt een geweldige omgeving te zijn voor de jonge generatie studenten, de nieuwe talenten. Dit komt vooral omdat we hier enorm divers zijn, met zowel een groot hotel als een knusse brasserie, een terras en tal van evenementen. Studenten krijgen hier de kans om alle facetten van de horecabranche op een natuurlijke manier te ervaren. VISTA en Rolduc versterken elkaar enorm, want het bedrijfsleven heeft expertise die het onderwijs kan aanvullen. Zo kunnen we niet alleen VISTA studenten, maar ons hele team nieuwe vaardigheden en inzichten bijbrengen. Samen willen we toerisme en horeca in Limburg weer volop op de kaart zetten, omdat het gewoon een van de meest inspirerende sectoren is om in te werken. Als mensen met plezier werken, dat typische Limburgse praatje maken en de tijd nemen voor gasten, dan hebben we de sleutel tot succes in handen.”
Bastiaan Klomp, Algemeen Directeur van Thermae 2000: "Laten we vooropstellen dat wij als Thermae 2000 een leerbedrijf zijn waar je de ruimte krijgt om je te ontwikkelen en te groeien. Veel mensen die in ons bedrijf werken, zijn hier gestart als stagiair of leerling. Dat heeft ons beter gemaakt."
Bastiaan Klomp, Algemeen Directeur van Thermae 2000, benadrukt het belang van wendbaarheid. Wendbaarheid in het aannemen en vervullen van verschillende functies en voortdurende ontwikkeling voor zowel medewerkers als gasten. Hij gelooft dat gastvrijheid en communicatievaardigheden in veel sectoren van cruciaal belang zijn. Hij wijst erop dat vakmanschap soms verloren is gegaan in de vrijetijdssector en dat Thermae 2000 zich als leerbedrijf inzet om dit te herstellen. Klomp: "Laten we vooropstellen dat wij als Thermae 2000 een leerbedrijf zijn waar je de ruimte krijgt om je te ontwikkelen en te groeien. Veel mensen die in ons bedrijf werken, zijn hier gestart als stagiair of leerling. Dat heeft ons beter gemaakt. Dat is ook de reden waarom wij als team actief zijn in het ondersteunen, meedenken en verbeteren van het onderwijs in samenwerking met VISTA college. Dat is voor ons een grote eer. Ik hoop echt dat we met deze opleiding gaan bijdragen aan vakmanschap, en dat mensen weer trots zijn om in het vak te werken.”
Voor alle betrokken partijen draait het uiteindelijk om het bieden van kwalitatief onderwijs dat naadloos aansluit bij de maatschappij en voldoet aan de behoeften van zowel studenten als werkgevers. Met de samenvoeging van de Horeca & Toerisme opleidingen, bundelt VISTA college diverse expertisegebieden, waardoor het beste uit beide werelden naar voren komt.
In Horeca & Toerisme zal het onderwijs zich ook meer richten op de balans tussen kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming. Het ultieme doel is om 'Goed Leven Heeft de Toekomst' te bereiken, met aandacht voor de specifieke branche en regio, maar ook voor maatwerk voor VISTA studenten, zodat zij de beste kansen krijgen om zich als jonge mensen verder te ontwikkelen. –