Allround hospitality professional

Maastricht, Sibemaweg
BOL
Niveau
Niveau 3
Duur
3 jaar
Crebo
25648

Gastvrijheid boeit je

Het ontvangen, te woord staan en helpen van gasten, dat is wat jou drijft. Of dat nou achter de receptie is van een hotel, vakantiepark of in een restaurant. Je wilt service leveren van topkwaliteit. Je voert beheerstaken uit zoals het opstellen van het werkrooster, het bewaken van het budget en het opstellen van een operationeel plan.

In plaats van je te specialiseren op één bepaald gebied, houd je ervan om je te ontwikkelen op meerdere facetten binnen een bepaald bedrijf. Je bent een échte duizendpoot. Je bent liever een generalist dan een specialist: jij kan alles!

Als Allround hospitality professional ben jij breed inzetbaar op plekken waar service centraal staat. Met jouw houding en kennis kan je overal uit de voeten binnen de organisatie: achter de receptie, in het restaurant of als gastheer/vrouw.

Je zorgt ervoor dat je team weet wanneer het paraat moet staan en motiveert hen om gastvrij te werk te gaan. Als het proces ergens in de organisatie in de soep dreigt te lopen, aarzel jij geen moment, bedenk je een oplossing en hak je knopen door. Jij biedt jouw gasten de kwaliteit van gastvrijheid die je zelf ook wenst te krijgen. En liefst nog een beetje meer.

Meer informatie

Opleidingsinformatie

Als Allround hospitality professional werk jij bij bedrijven die gastvrijheid centraal hebben staan. Denk hierbij aan bijvoorbeeld hotels, vakantieparken, restaurants of wellness resorts. Voorop staat dat jij klantgericht bent. Gastvrijheid heb jij hoog in het vaandel.

We werken nauw samen met onze ‘Hospitality labs’: bedrijven waar wij ons lesprogramma mee afstemmen en soms zelfs uitvoeren. Enkele voorbeelden zijn Abdij Rolduc, Thermae 2000 en Buitenplaats Vaeshartelt.

Deze opleiding zit qua indeling waarschijnlijk wat anders in elkaar dan je gewend bent. We werken in thema’s van ieder 10 weken waarbij de vakken die je krijgt hierop zijn afgestemd. Aan het eind van de 10 weken wordt het thema afgesloten met een project dat bij elk thema weer anders is. Je krijgt een divers pakket van lessen dat jou klaarstoomt voor alle facetten binnen gastvrijheid, zoals hospitality, omgangskunde, front office, bediening, gastronomie, koken, activiteiten organisatie en toeristische informatie. Daarnaast krijg je ook economie in de vorm van bedrijfseconomie en marketing. Als laatste heb je ook generieke vakken die op de praktijk zijn afgestemd, namelijk Nederlands, Engels en rekenen. Duits wordt aangeboden als verplichte 2e moderne vreemde taal.

Je wordt tijdens je studie begeleid door een mentor/coach die als doel heeft om jou te ondersteunen gedurende de professionele ontwikkeling die je bij ons doormaakt.

Deze opleiding maakt deel uit van de Hospitality Campus, waar alle opleidingen toe behoren die gastvrijheid als rode draad hebben doorheen het lesprogramma

Keuzedelen

Jouw opleiding bestaat uit een basis-, profiel- en keuzedeel (of -delen). Het keuzedeel - verbredend of verdiepend - maakt je studie interessanter. Zo zorgen de keuzedelen voor een betere aansluiting op een eventuele vervolgstudie en bieden ze meerwaarde als je gaat solliciteren op de arbeidsmarkt.

Stage(s)

Tijdens je stage, je beroepspraktijkvorming, sta je met beide benen in de praktijk. Je past al het geleerde toe en leert nog veel meer vaardigheden van je praktijkopleider. De praktijkbegeleider van school en je praktijkopleider van het leerbedrijf beoordelen jouw beroepshouding, resultaten en inzet. Een positieve beoordeling van jouw stage is een voorwaarde om het diploma te halen.

In het eerste jaar heb je een lint stage. Dat houdt in dat je stage en school combineert gedurende drie periodes. Deze stages zullen plaatsvinden bij onze Hospitality labs.

In het tweede & derde jaar heb je een blok stage. Dat houdt in dat je aan een stuk door stage loopt zonder daarbij naar school te moeten.

Verder leren/werken

Jij kunt na deze opleiding verder studeren en een hbo-opleiding volgen. Na het behalen van je diploma kun je op veel plaatsen aan slag! Hospitality is immers bij veel soorten bedrijven/organisaties van groot belang. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een hotel, restaurant, vakantiepark, camping, resort, congrescentrum, dierentuin of een attractie- of bungalowpark.

DIRECT AANMELDEN
Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken