Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Wellness Stage Lanzarote 2022

Mohegan Moest'l op 11/11/2022

Lanzarote

Daar stond ik dan 27 augustus op Eindhoven Airport. Toen was het moment dan echt aangebroken, negen weken naar een eiland zonder mijn familie. Gelukkig was ik niet alleen en was mijn beste vriendin mee op dit bijzondere avontuur. Eenmaal afscheid genomen van onze familie was het dan echt tijd om te gaan. De vlucht was 4 en een half uur, en was goed verlopen. Eenmaal aangekomen op Lanzarote hebben wij onze koffers opgehaald en gevraagd voor een taxi naar het hotel toe. Een kwartier later kwamen we aan bij ons verblijf ‘Beatriz Costa & Spa’ te Lanzarote. We liepen naar de receptie toe en stelde ons voor, echter waren de medewerkers niet op de hoogte de situatie en wie wij waren, want de vrouw die eigenlijk voor onze aankomst zou moeten zorgen was namelijk ziekgemeld. We kregen onze kamer aangewezen, en moesten de volgende ochtend om 9.00 uur wederom melden bij de receptie. Aangekomen bij onze kamer kwamen we erachter dat wij niet de enige waren die in deze kamer verbleven, we moesten delen met een ander meisje. Tijdens het voorstellen kwamen we erachter dat ze nauwelijks Engels sprak en was het soms moeilijk te communiceren maar daarentegen was ze niet minder lief. Ze heeft ons een rondleiding door het hotel gegeven en laten zien waar we konden eten, en in welke tijdsperiodes. We konden namelijk drie keer op een dag mee eten aan het buffet. Daarna hebben wij samen gegeten. Het is een groot hotel en ook leuk maar het heeft een grote opknap beurt nodig overal ligt vloerbedekking en dat maakt het al snel een beetje oud en niet chique. Onze eerste nacht voelde heel erg onwerkelijk en was het erg wennen. Toen we de volgende ochtend weer om 9.00 uur bij de receptie moesten zijn kon ik nog steeds niet beseffen dat ik hier negen weken zou stage lopen en verblijven.

Bij receptie ontmoette wij Wessel dit is ook een Nederlandse stagiair die er al vijf maanden zat. Hij kon ons van alles vertellen over de regels en alle leuke plekjes van het eiland. Nadat Wessel klaar was met onze rondleiding zijn we meteen langs de spa gegaan om erachter te komen wat ons rooster was voor de aankomende week. Eenmaal aangekomen bij de spa hadden we ons zelf voorgesteld en waren de medewerkers gelijk enthousiast met onze komst. Ze stelde zichzelf voor en zeiden hoe en wat de bedoeling was. Ze vertelden dat er nog een paar dingen geregeld moesten worden, en dat ik op een September aan de slag kon gaan. De dag voordat ik begon mocht ik wel nog gebruik maken van de spa, zodat ikzelf kon ervaren wat ik van de spa vond en hoe het eraan toe ging. Mijn eerste werkdag was een superleuke ervaring iedereen was super lief voor ons en probeerde ons zo veel mogelijk op ons gemak te stellen. Deze dag gingen ze uitleggen wat de bedoeling was en wat onze werkzaamheden zouden worden. In de ochtend moest ik de handdoeken halen en deze moesten gevouwen worden. Daarna moest ik de kaarsjes aan en de bekers bijvullen. Na een week oefenen kreeg ik dan ook mijn eigen klanten ingepland. Ik mocht massages, manicuren, pedicures, gezichtsbehandelingen en body peeling uitvoeren. Zo gingen de dagen veel sneller voorbij omdat ik continue bezig was, maar werden ze wel een stuk zwaarder.

Ondanks dat de mensen daar super lief waren en de cultuur niet heel verschillend is, voelde ik me ontzettend thuis. Ook was het weer daar een behoorlijk plus punt, de zon scheen er dagelijks en waren de temperaturen aangenaam. Ik heb veel leuke dingen op Lanzarote mogen meemaken, zoals bijvoorbeeld een hele tour over het eiland. En paardgereden tussen de prachtige bergen.

Ook heb ik mezelf leren kennen deze periode, en ben ik erachter gekomen dat ik zonder mijn familie en een plekje voor mijzelf voelde ik mij niet compleet. Uiteindelijk kwam er een einde aan deze periode, en mochten wij naar huis toe. We hadden onze koffers ingepakt, en de volgende ochtend uitgecheckt in het hotel. Vanuit daar hebben we een taxi gepakt naar het vliegveld toe. Eenmaal aangekomen op het vliegveld, hebben we onze koffers afgegeven en zijn we door alle checks gegaan. En kwamen we erachter dat de vlucht ongeveer 15 minuten vertraging had. Eindelijk zaten we in het vliegtuig op weg naar huis, de vlucht was goed verlopen en kregen wij bij aankomst bijna gelijk de koffers al. Eenmaal door alle checks en security heen was het moment dan na lang wachten daar, eindelijk weer in de armen van mijn familie en in mijn vertrouwde omgeving. Zelfs mijn hond was mee om mij op te halen op het vliegveld. In de auto onderweg naar huis realiseerde ik mij wat van tijd dit was en wat van ervaring ik heb mogen meemaken. Ik heb erg genoten maar zou een volgende keer toch overslaan. Tot slot wil ik nog een bedankje doen aan alle personen die mij gaande dit traject hebben gesteund, en waar ik dit samen mee heb kunnen ervaren. Ik heb veel geleerd en weet nu wat ik van verwachten als ik ga werken in deze sector.

Mohegan Moest’l

09-11-2022

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken