Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
vista goes to Sevilla

britt weetjens op 18/11/2022

Blog Sevilla

We zijn zondag 25 september vertrokken naar Sevilla. We hadden de vlucht om 08:00 in de ochtend dus we moesten al tussen 05:00 en 05:30 op het vliegveld in Eindhoven staan. Rond 11:00 waren we aangekomen in Sevilla en zijn we daarna met een busje naar het hostel gebracht. Daar werden we ontvangen daar Amparo en hebben we een broodje, koekjes en een pakje drinken gekregen en natuurlijk de sleutels van de kamers.

We zijn de maandag naar school geweest en zijn toen met de leraar de stad in gegaan voor bloemen en oorbellen te halen voor de traditionelen opsteek kapsels. De leraren waren allemaal heel aardig en geduldig met ons want het is toch lastig om als Spaanse les te geven aan Nederlandse, maar gelukkig hadden we een vertaler die alles goed vertaalde in het Engels. Dat betekent dus ook dat onze Engels vaardigheden goed vooruit zijn gegaan tenminste voor mij dan toch.

Nou wat hebben we zoal op de school gedaan en geleerd? Wel we hebben echt van alles geleerd, we hebben heel veel leuke en unieke opsteek kapsels gemaakt maar ook met henna geverfd wat ik nog nooit had gedaan in Nederland. We hebben ook bruidskapsels gemaakt, we zijn met de Mantilla aan de slag geweest, we hebben slag gelegd en we zijn ook nog naar salons gaan kijken waar we een marathon voor gewandeld hadden.

Het verblijf was in het begin een flinke tegenvaller, het zag er niet uit zoals de foto’s die we hadden gezien en we kragen maar 1 handdoek per week en 1 of 2 wc rollen. Dus ik heb nog 2 handdoeken bij gekocht omdat ik het niet hygiënisch vind om maar met 1 handdoek per week me af te drogen. Daarbij was het ook een luidruchtig hostel, maar daar hadden we iets van gezegd en dat is meteen opgelost. Na de eerste paar nachten was ik aan het hostel geweld en vond ik het allemaal wel prima.

Mijn ervaring over Sevilla is dat het een hele leuke en leerzame reis is geweest! Ik heb heel veel geleerd over de cultuur en ook in het kappersvak, en geleerd met een grote groep overweg kunnen gaan en het communiceren onder elkaar. Eigenlijk in het super kort was Sevilla een reis om nooit te vergeten!

De cultuur is daar zo anders als in Nederland. In Nederland is het bijvoorbeeld normaal om rond 18:00 uur te eten maar is Spanje is dat tussen 21:00 uur en 22:00 uur. Ook met de winkels zag je heel veel verschil. De winkels zijn in Nederland tot 18:00 uur open en in Spanje zijn ze open tot 21:30 uur open en sommige zelf tot 22:00 uur. Het weer is ook totaal anders als we gewend zijn in Nederland. In Nederland was het een 20 graden toen we vertrokken en in Spanje was het bijna een 30 graden.

We zijn ook op veel uitstapjes geweest we zijn naar Plaza De España, Real Alcazar, Metropol Parasol, Historical Military Museum of Seville, Santa Cruz, Cathedral of Seville en we zijn naar een Flamingo show geweest.

De laatste schooldag hebben we afscheid genomen van de leraren en de vertaler Lola, we hebben van de leraren een kleinigheidje gekregen om mee te nemen naar huis namelijk een magneet van Sevilla. 7 oktober zijn we terug gevlogen van Sevilla naar Eindhoven. We zijn om 11:00 uur met het vliegtuig vertrokken in Sevilla en om 13:45 uur zijn we geland in Eindhoven. Toen we onze koffers kregen hebben ook ons certificaat gekregen. Daarna zijn we allemaal lekker richting het thuisfront gereden. En we waren allemaal hartstikke moe van 2 weken Sevilla.

Britt Weetjens

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken