Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Vista Citymarketing Girona 2025

Vista Citymarketing Girona 2025

Juul Hahn op 24/06/2025

Vista Citymarketing

In teken van het project Citymarketing van de opleidingen Marketing & Communicatie, Evenementenorganisatie en Office Managementsupport gingen 6 studenten van deze opleidingen op uitwisseling met het ETG in Girona. Hier leerden zij belangrijke vaardigheden toe te passen die zij later ook nodig hebben in het werkveld, zoals communiceren en presenteren in een andere taal, werken in een andere cultuur en het maken van een website. Om deze reis meer kracht bij te zetten is een website gemaakt van de activiteiten en de leeropbrengsten. Klik hieronder op deze link voor meer informatie van de reis:

https://www.canva.com/design/DAGq4-39E8I/gDMBmzS2VKneAiDeoS2Cdw/view?utm_content=DAGq4-39E8I&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=hd5cc29dbba


1. Vertrek en aankomst

De studenten van het Vista College vertrokken op 29 maart 2025 naar Girona voor een uitwisselingsproject met het ETG in Girona. Het project stond in het teken van citymarketing en het ontwikkelen van een website over de "hidden gems" van Girona.

2. Kennismaking met het bedrijf

Op de eerste dag van het bezoek aan Girona werd de ETG-school bezocht. De studenten kregen een rondleiding door het gebouw, maakten kennis met de afdelingen en ontmoetten de directeur Jordi, die hen veel succes en plezier wenste. Ook werd er een takenverdeling gemaakt voor het project.

3. De werkzaamheden

De studenten:

  • Werkten samen met studenten uit Girona aan een website over verborgen pareltjes van de stad.

  • Deden onderzoek naar doelgroepen en bestaande pareltjes.

  • Presenteerden hun werk wekelijks aan docenten.

  • Gebruikten WordPress voor het bouwen van de website.

  • Bezochten lokale instellingen, zoals de marketingafdeling van de gemeente Girona.

  • Maakten content (foto’s en video’s) tijdens rondleidingen.

  • Presenteerden uiteindelijk de website aan het eind van het project in een andere taal.

4. Verblijf

De studenten verbleven meerdere dagen in Girona en maakten onder begeleiding uitstapjes, waaronder:

  • Een dagtocht naar Barcelona, inclusief bezoek aan de Sagrada Familia en de Barcelona Design Hub.

  • Een bezoek aan het Magic Museum aan de kust, geleid door illusionist Xevi.

  • Een begeleide rondleiding langs de hidden gems van Girona.

5. Mijn ervaringen

De studenten omschrijven het project als:

  • Leerzaam en uitdagend, met name door het werken in een andere cultuur en presenteren in een andere taal.

  • Ze hebben veel geleerd op het gebied van communicatie, samenwerking, presenteren en het gebruik van CMS-systemen.

  • Sommigen waren zo enthousiast dat ze zich hebben aangemeld voor een stage in Spanje.

6. De cultuur

Tijdens het project leerden de studenten:

  • Hoe het is om te werken in een andere cultuur.

  • Hoe lokale marketingafdelingen functioneren.

  • De Spaanse gastvrijheid en omgangsvormen, o.a. via rondleidingen en persoonlijke ontmoetingen (zoals met de directeur Jordi, de docenten van het ETG, de samenwerking met de studenten en de gemeente in Girona).

  • Artistieke cultuur via de Design Hub voor het maken van een goed logo.

7. Terug naar Nederland

Op dag 6 hadden de studenten nog een dag vrij en is de laatste content gemaakt voor de website als aanvulling. Op zondag 6 april keerden de studenten terug naar Nederland. In het dankwoord spreken ze hun waardering uit voor deze reis naar Girona.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken