Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
stage malaga

birgit hiddink op 03/02/2023

Mijn naam is Birgit Hiddink ik ben 18 jaar oud en ben samen met een vriendin naar Malaga gegaan om hier onze stage te lopen.

Vertrek en aankomst:

De paar weken voordat het dan eindelijk zover was om naar Malaga te gaan voelde voor mij erg raar. Er moest nog van alles geregeld worden en dan heb je ook nog het afscheid nemen van je familie en vrienden. 7 september zou het dan eindelijk zover zijn dat we konden gaan. Eenmaal in de avond aangekomen op het vliegveld in Eindhoven bleek dat onze vlucht was vertraagd. We gingen er vanuit dat dit ook zo zou blijven en we alsnog gewoon deze dag zouden kunnen vliegen. Toen we van iedereen afscheid hadden genomen op het vliegveld gingen we ons inchecken. De vlucht kreeg steeds meer vertraging… Uiteindelijk zijn we ergens rustig gaan zitten totdat we plots hoorde dat de vlucht geannuleerd was. Er werd erg slecht geïnformeerd vanuit Ryan air. Wij wisten niet wat we moesten doen. We kregen een blaadje in onze handen geduwd waarop stond wat de gevolgen waren van een plotse annulering. Verder werd er niks van een overnachting of andere vlucht aangeboden. Wij Hadden het geluk dat er een kennis in de buurt was dat in een vakantiehuisje zat voor werk in Eindhoven. Hij heeft ons toen in de nacht nog opgehaald met al onze bagage en wij zijn daar toen kunnen verblijven. We hebben ons toen alleen maar gefocust op nieuwe vluchten zoeken. De dag erna zijn we weer naar huis kunnen gaan want de volgende vlucht was pas de 9e vanuit Düsseldorf. Eenmaal aangekomen in Düsseldorf en weer van iedereen opnieuw afscheid hebben genomen, konden we dan eindelijk gaan. Toen we waren aangekomen in Malaga verliep alles gelukkig wel hoe we gehoopt hadden. We werden opgehaald door een kennis en hij heeft ons zonder moeite naar ons appartement kunnen brengen.

Kennismaking met het bedrijf:

Doordat mijn aankomst vertraagd was mocht ik gelukkig ook wat later beginnen op stage. Ik ben mezelf wel al even gaan voorstellen aan het bedrijf en vond zat ze mij fijn ontvingen. Toen ik mijn eerste stagedag had wist ik niet wat ik moest verwachten, wat volkomen normaal is. Ik liet het allemaal op me afkomen en heb toen een rustige en fijne eerste week gehad.

De werkzaamheden:

Bij Segway Malaga tours is de hoofdtaak tours geven. Dit is dus ook wat ik het meeste gedaan heb. De tours kunnen verschillen. Er worden tours aangeboden van 1 uur, 2 uur maar ook privé tours. Je vraagt aan het begin van de tour waar de interesse het meest ligt. Als er bijzonderheden zijn probeer je hier de tour een beetje op aan te passen als dit mogelijk is.

Verder moet de administratie bijgehouden worden, worden er soms segways verhuurd aan andere bedrijven en kunnen mensen altijd binnen lopen als zij vragen hebben over de stad.

Verblijf:

Zelf woonde ik niet in Malaga centrum maar in Benalmadena ( Arroyo de la miel ). Ik woonde hier samen met een vriendin. Ik was erg tevreden over het verblijf. We hadden beide een ruime slaapkamer, een fijne woonkamer en badkamer en een mooi groot terras als balkon.

We hebben beide vaak bezoek over de vloer gehad. Dit was gelukkig ook allemaal makkelijk te doen in dit appartement.

Wij hadden de supermarkt, een mooi groot park, de zee, verschillende leuke restaurantjes en het treinstation allemaal op loopafstand liggen.

Mijn ervaring:

Doordat ik niet wist wat mij te wachten stond had ik met mezelf besloten om alles op me af te laten komen. Dit is uiteindelijk ook de beste keuze geweest. De eerste twee/drie weken voelde wel een beetje raar. Dit kwam voornamelijk omdat alles nieuw voor me was en ik nog aan veel moest wennen. Verder heb ik eigenlijk geen last gehad van heimwee omdat ik me na deze weken al erg thuis voelde.

Ik moet wel toegeven dat de eerste maand een beetje aanvoelde als vakantie. Na deze maand kwam wel het besef dat er nog 4 maanden achteraan kwamen. Maar doordat ik veel leuke momenten had waar ik naar uit kon kijken is het allemaal zo voorbij gevlogen.

Ik heb ook een erg fijne ervaring over de stage zelf. Er was bijna tot geen werkdruk, fijne collega’s, bijna altijd lekker buiten in de zon en veel vrijheid. Ik heb hierdoor ook nooit echt moeite gehad om naar stage te gaan.

Verder is de stage zelf al een grote ervaring voor mij geweest. Ik heb er altijd al naar uitgekeken om ergens te wonen waar je altijd een vakantiegevoel kunt hebben. Ook dit went natuurlijk weer maar voor mij blijft het toch bijzonder dat ik de mogelijkheid had om dit te mogen ervaren.

5 maanden bijna elke dag zon, elke dag naar het strand kunnen en in een stad zijn waar altijd wat te doen is ga ik wel erg missen.

Cultuur:

Malaga is de 6 na grote stad van Spanje met ongeveer 560.00 inwoners. In Malaga is ook altijd wel iets te doen. Zo heb je verschillende bezienswaardigheden zoals het romeinse theater, mooie uitzichtpunten, veel verschillende culturele musea en gebouwen etc. In het centrum is er al veel hiervan te zien hierdoor heb je de mogelijkheid om in een dag al van alles te bezoeken en bezichtigen.

Er is ook nog een stierenarena in Malaga. Er worden in deze arena nog een paar keer per jaar stierengevechten gehouden. Dit gebeurt in de week La Feria. Dit is een soort feest/event week. In deze week worden dan elke dag 8 tot 9 stierengevechten gehouden. Aan het eind van het gevecht wordt de stier altijd op een brute manier gedood. De Meeste Spanjaarden vinden dit nog steeds cultuur. Zelf ben ik hier absoluut geen voorstander van.

Terug naar Nederland:

Op 24-01 2023 vloog ik terug vanaf Malaga naar Eindhoven. ik had om 6:15 de vlucht en rond half 10 was ik weer in Nederland. Ik ben toen opgehaald op het vliegveld en toen zijn we gelijk naar huis gegaan om iedereen weer te kunnen zien. Het voelt fijn om weer thuis te zijn.

Dit was een ervaring dat ik nooit zal vergeten.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken