Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Stage Lanzarote

Mik Huijnen op 27/01/2024

Vertrek en aankomst

Op 8 Oktober vloog ik samen met Evie Willems naar Lanzarote voor onze Guest Relations stage. De dag voordat we vlogen had ik thuis nog een klein afscheidsfeestje waarbij ik van iedereen afscheid kon nemen. We vertrokken rond 11 uur richting de luchthaven en hebben daar nog afscheid genomen van onze families. De vlucht was spoedig verlopen en duurde ongeveer 4 uurtjes. Eenmaal we geland waren en onze koffers hadden opgehaald gingen we met de taxi naar Beatriz Playa & Spa, dit was ongeveer 10 minuutjes rijden.

Kennismaking met het bedrijf

Toen we aankwamen in het hotel kregen we de sleutel voor onze kamer, maar kregen wij verder eigenlijk geen informatie. Gelukkig hadden de meiden op onze kamer ons goed rondgeleid en veel informatie over het hotel gegeven. De dag na onze aankomst moesten we ons melden op het kantoor. Hier hebben wij Maria ontmoet, zij was het hoofd van de Guest Relations. Deze ochtend had ze ons rondgeleid, alles uitgelegd en zijn we onze werkkleding gaan ophalen.

De werkzaamheden

Meestal werkten wij met 'Partido' diensten. Dit houd in dat je een aantal uur werkt, dan vrij bent en dan de laatste uurtjes ook weer werkt. Op onze afdeling was dat van 10.00 tot 15.00 en van 18.30 tot 21.00. We werkten van 10:00 tot 13:00 uur op het kantoor, hier voerden we backoffice taken uit. Hier belden we bijvoorbeeld gasten om te vragen hoe hun verblijf was en wat er eventueel verbeterd zou kunnen worden. Van 13:00 tot 15:00 en 18:30 tot 21:00 werden wij verwacht in het restaurant. Om 18:30 uur ging het buffet open en moesten we bij de ingang staan om de gasten te ontvangen. Gedurende de lunch of het diner liepen wij door het restaurant om met de gasten een band op te bouwen. Elke Woensdag om 11.30 organiseerde wij een 'Cocktail-party' voor terugkomende gasten. Hier maakten we praatjes met de gasten en konden ze mooie prijzen winnen. Onze hoofdprijs was een voucher voor "5-nachten verblijven inclusief het ontbijt".

Verblijf

We mochten iedere dag van het buffet mee eten, het ontbijt, de lunch en het avondeten. Dit was echt mega fijn. Het ontbijt was wel elke dag hetzelfde maar wel genoeg keus voor iedereen! De lunch en het avondeten varieerde elke dag. Soms mochten we ook dineren in het Chinese restaurant. Dit was echt super lekker!

Op de woensdagen werden onze bedden verschoond en kregen we nieuwe handdoeken. Het lukte ons alleen niet om 1 week met 2 handdoeken te doen doen dus gingen we regelmatig naar de wasserette om nieuwe handdoeken te halen.

De kamer was best ruim, maar met 4 personen kon het alsnog wel krap zijn. Gelukkig hadden we met de (toevallig ook) Limburgse meiden op onze kamer een goede band. Dit scheelde natuurlijk al erg veel. Na dat wij 3 weken met de meiden onze kamer hadden gedeeld, hadden we de kamer voor de rest van onze stage voor ons 2. Dit was wel veel ruimer en zo heb je toch nog iets meer privacy.

Mijn ervaring

Dit was mijn eerste ervaring om zolang alleen weg te zijn van thuis. Op het begin had ik hier wel wat moeite mee, maar gelukkig wen je hier zelf al snel aan. Gelukkig is mijn familie ook vaker langsgekomen want natuurlijk super fijn en gezellig is. Als ik er nu op terugkijk, kijk ik terug op een erg leerzame periode met veel mooie herinneringen. Ik zou het zeker voor andere aanraden!

Lanzarote ( De cultuur )

Lanzarote is een van de Canarische eilanden en bevind zich in de Atlantische oceaan. Het eiland staat bekend als het ‘vulkanische eiland’. Deze is ook erg interessant om te bezoeken. Verder zij er veel meer bezienswaardigheden dan dat je eigenlijk zou denken. Zeker een aanrader om te bezoeken dus! De Spaanse mensen leven wel iets later dan in Nederland, zo eten zo bijvoorbeeld pas rond 21.00 uur s' avonds. Op het eiland is het 1 uur vroeger dan in Nederland. In Lanzarote wordt de Spaanse taal gesproken. Helaas spreek ik geen Spaans, maar heb ik wel wat meer geleerd tijdens mijn stage.

Terug naar Nederland

Op 10 Januari hadden we onze laatste stagedag. Het was erg vreemd om te beseffen dat het de allerlaatste dag was. Onze laatste dagen hebben we afscheid genomen van het lieve personeel. We vlogen 12 Januari terug om 13:25 naar Düsseldorf. Hier werden we opgewacht door onze families. Ik ga de tijd in Lanzarote zeker missen, maar ik ben ook wel weer blij om weer gewoon thuis te zijn.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken