Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Stage in Mallorca

dionisia panteleou op 13/10/2023

Vertrek en aankomst:

Op 28 mei om 14:00 uur ben ik vertrokken van huis richting het vliegveld. Daar heb ik Julianna gemeet, ingecheckt en toen zijn we met beide gezinnen even koffie gaan drinken en toen was het tijd om te gaan. Nu gaat de reis echt beginnen.

De vlucht duurde 2 uur en is goed verlopen. We kwamen rond 20:00 uur aan en zijn toen met een taxi naar het hotel gegaan.

We zijn 4 dagen eerder gegaan dat dat onze stage begon en deze 4 dagen zijn we in El Arenal geweest.

Op 1 juni gingen we naar Cala millor. We hebben uitgecheckt bij het hotel en hebben vervolgens een taxi gepakt naar het busstation in Palma. Daar hebben we buslijn 401 gepakt naar Cala Millor. De reis duurde ongeveer 2 uur maar was prima te doen.

We kwamen rond 15:00 uur aan bij hotel Blue Sea Cala Milloren daar werden we ontvangen door Elena van STAR3.

Toen hebben we kennisgemaakt met de manager van het hotel en zijn we begeleid naar onze kamer. We hebben een appartementje boven in het hotel met mooi uitzicht. Toen hebben we onze koffers uitgepakt en toen zijn we naar het centrum gegaan.

Kennismaking met het bedrijf:

Op 2 juni was mijn eerste werkdag en ik werd daar om 9 uur verwacht. Vanaf Blue Sea Cala Millor is het ongeveer 10 minuten lopen naar Blue Sea Don Jaime. Ik werd ontvangen door Estella de manager van de receptie. Ze heeft me van alles uitgelegd over het hotel en ze heeft me het hotel ook latenzien. De werkzaamheden van de eerste dag waren inchecken, uitchecken, en leren hoe het system werkt. In het begin was het wel moeilijk omdat het een spaans system is maar ik raakte er toch wel snel aan gewend.

Ik heb kennisgemaakt met mijn nieuwe collega’s en de hotelmanager. In totaal werken er 4 meiden bij de receptie. Ze hebben me alles goed uitgelegd n als ik vragen had kon ik altijd bij hun terecht.

Werkzaamheden:

Mijn werkzaamheden bij de receptie zijn eigenlijk wel altijd een beetje het zelfde.

De werkzaamheden zijn vooral: Inchecken, Uitchecken, E-mails beantwoorden, Telefoon opnemen, Taxi bestellen, Reserveringen controleren, Gasten informeren, Verhuren van handdoeken en kluisjes, kassa tellen, reserveren van een huur auto/scooter, excursies reserveren en technische problemen doorgeven aan de technische dienst.

Mijn verblijf:

Zoals ik al eerder vertelde hebben we een appartementje op de 8ste verdieping van het hotel met een mooi uitzicht op de bergen en de zee. Het is een prima appartementje met 2 kamers en een balkon. De eerste maand woonden Julianna en ik met z’n 2e en in Juli kwam er een ander Nederlands meisje. Ze was er 3 dagen en toen is ze naar een andere Blusea in Sa Coma gaan omdat ze de afstand toch wat te ver vond. De week erna kregen we een Spaans meisje bij ons in de kamer. Super gezellig! Het appartementje is eigenlijk voor 3 personen maar door omstandigheden is het Nederlandse meisje toch terug gekomen naar onze kamer en toen waren we met 4. In het begin hebben we wel wat problemen gehad met haar maar we hebben het toch opgelost. Ik heb een goed verblijf gehad en het balkon was zeker een pluspunt. We zaten daar bijna elke dag te genieten van het uitzicht en de zonsondergang. De accommodatie, eten en drinken werden vergoed door star3 dus dat was ook hel erg fijn maar natuurlijk gingen we ook soms uiteten.

Mijn ervaring:

Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad in Mallorca. Ik ben net 18 geworden in Mallorca en om dan meteen 4 maanden weg te gaan van huis in een ander land vond ik toch wel en beetje spannend maar ik had er zeker zin in. Ik vond het geweldig om 4 maanden te mogen werken en leven in een ander land. Alles was ook goed geregeld met Star3 waardoor ik me geen zorgen hoefden te maken over mijn appartement, eten en drinken. Het was een nieuwe uitdaging want je kent daar niks. Ik was wel met een vriendin maar verder was alles nieuw. Je kent de taal niet, je kent de stad niet en je kent verder ook helemaal niemand. Na weken daar gezeten te hebben voelde het echt als mijn 2de huis. Je bent bijna elke dag aan het werk en na werk ga je even het centrum in, ga je wat eten of na het strand. Je leert de cultuur kennen en je leert ook zoveel mensen kennen.

Je leert ondertussen ook zoveel over jezelf en je groeit ook als persoon.

Als je de kans hebt zou ik hem zeker pakken want het is echt een ervaring die je ook nooit gaat vergeten. Geef jezelf de kans om te ontdekken wie je bent en wat je wilt doen met je leven.

De Cultuur:

Op Mallorca is heel veel cultuur te vinden. Palma de Mallorca heeft een prachtige kathedraal (la seu) die het zeker waard is om een keer te bezoeken. Ook heeft het een schitterend kasteel genaamd Castillo de Bellver. In Mallorca zijn er nog de ouderwetse bodegas te vinden. Je komt in een historisch huis terecht waar families al eeuwenlang wijn brouwen. In Mallorca zijn er ook veel markten te vinden waar je lokaleproducten kan kopen. Ook staat Mallorca bekend voor zijn prachtige stranden en het heerlijke eten. Een ding die je zeker niet kan missen zijn de grotten van Drach. Mallorca heeft veel sfeervolle bergdorpjes en een prachtige natuur. Elk stadje heeft zijn eigen specialiteiten. Natuurlijk staat Mallorca ook bekend om het nachtleven maar er is zo veel meer dan alleen dat.

Cala Millor:

Cala Millor is een dorp in Mallorca en is een van de grootste zeebadplaatsen op het eiland. Het heeft een gezellig centrum met heel veel kleine winkeltjes en terrasjes. Het heeft een leuke boulevard met allemaal terrassen en een prachtig uitzicht op het strand. Cala Millor heeft een 2km lang strand met helder blauw water. Cala Millor heeft ongeveer 6500 inwoners en ligt 74 km van Palma de Mallorca af. Het zeker een hele leuke plek om een keer naar toe te gaan. Zowel voor jongeren als gezinnen.

Terug naar Nederland:

Op 19.09 had ik mijn laatste stage dag. Eigenlijk zou mijn laatst dag 21e zijn maar ik had nog 2 vakantie dagen over dus daarom kon ik eerder stoppen. Het plan was eigenlijk om nog 5 dagen na de laatste stagedag t blijven maar in de laatst week is iets veranderd en daardoor zijn we meteen de dag erna de 20e terug gegaan naar Nederland. Dus opeens waren het nog maar 2 dagen in plaats van 1 week dat ik daar was. Dat was wel ff vervelend omdat ik opeens nog maar 2 dagen had om afscheid te nemen van iedereen.

Ik vond het heel jammer om weer terug naar Nederland te gaan. Ik heb het heel leuk gehad op werk en buiten werk. Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt en veel nieuwe herinneringen. Door deze ervaring ben ik ook als persoon gegroeid.

De laatste avond zijn we met collega’s en vrienden iets gaan drinken bij een café. Het was super gezellig alleen het afscheid nemen was wel moeilijk. 20.09 gingen we nog even de laatste dingetjes doen voor vertrek. Om 11 uur zijn we richting het vliegveld gegaan.

We hadden uiteindelijk 7 bagages en het paste niet in een auto dus zijn we met 2 auto’s moeten gaan haha. Om 13 uur was onze vlucht even snel door het vliegveld gehaast want door de bagage waren we een beetje laat, om het te halen en toen zaten we in het vliegtuig terug naar Nederland.

Ik heb mijn broer en mijn moeder verrast met mijn terugkomsten in de eerste paar dagen ben ik nog wat met vrienden/familiegaan doen. Het was wel weer wennen om terug te zijn. Je zit opeens weer in een hele andere omgeving dan waar je delaatste 4 maanden hebt doorgebracht.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken