Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Stage in Gran Canaria

Indy Bemelmans op 25/11/2022

Beunos dias!

Mijn naam is Indy Bemelmans en ik heb 9 weken stage mogen lopen in Gran Canaria.

26 augustus 2022 was het zover, ik en een vriendin uit mijn klas vertrokken eindelijk naar Gran Canaria voor onze buitenlandse stage. Met een koffer die 13 kg te zwaar was, heel veel stress of ik alles wel ingepakt had en super veel zin stapten we het vliegtuig in. De vlucht duurde 4,5 uur wat zoveel langer aanvoelde. Ons avontuur kon eindelijk gaan beginnen!!!

Eenmaal aangekomen op de airport in Las Palmas kregen wij snel een taxi die ons naar het hotel bracht. Onderweg heb ik naar de mooie omgeving gekeken en nagedacht over alle leuke dingen die ik hier zal beleven. Bij het hotel aangekomen stond ik versteld over hoe mooi en groot het was. Meteen hadden we kennis gemaakt met Zuzzana. Een lieve vrouw waar we met onze problemen terecht konden en om was muntjes te kopen [ook handig]. We kregen een rondleiding van Rami en hebben hierbij meteen onze eerste vriend gemaakt. Rami liet ons de kamers zien waar we sliepen en al snel waren we even in shock. Alle luxe die we van thuis gewend zijn was helemaal weg en we leefde letterlijk tussen de kakkerlakken. We hebben toen de keus gemaakt om samen op een kamer te slapen wat natuurlijk ook veel gezelliger is. Na een aantal mental breakdowns en poets sessies hadden we ons koffer uitgepakt en zijn we samen met Rami gaan nachtzwemmen.] De dag erna kwamen alle andere stagiaires aan en ook onze andere 2 klasgenootjes. We hebben met z’n alle kennis gemaakt en het was een hele leuke, drukke groep.

Maandag 29 augustus begon dan onze eerste werkdag. We ontmoette Alejandro onze stagebegeleider en alle andere werknemers. We kregen alles geleerd en konden meteen aan de slag. Het beviel mij gelukkig heel goed en het masseren viel ook reuze mee. Als we even niks te doen hadden en de handdoeken waren ook bijgevuld konden we gezellig kletsen, bijkomen, eten en serie kijken in een kamertje. De werkzaamheden die we daar uitvoeren waren voornamelijk masseren, het geven van een lichaamspakking, facial behandeling en overige taken zoals karren halen, handdoeken bijvullen, appels bijvullen, kamers klaarmaken en het temperatuur van het water controleren.

Voordat ik aan de stage begon was ik heel benieuwd naar de Spaanse cultuur. Ik dacht namelijk dat de mensen daar in een werkomgeving heel tranquilo waren en je dus niet zo hard hoefde te werken. Dit had ik helemaal mis want op drukke dagen was het bijna niet te doen in de tallaso. Gelukkig gingen de werkdagen zo wel snel om en kon je erna weer bijkleuren aan het zwembad.

Ik heb mijn verblijf daar heel goed ervaren en heb zoveel leuke en natuurlijk ook af en toe minder leuke dingen beleefd. Gelukkig heb ik veel gezien van het eiland en dit was ook mijn doel. Ik wilde niet in bed blijven liggen op mijn vrije dagen dat vond ik heel zonde. Zo ben ik een aantal keren naar beachclubs gegaan, heb ik lekker op het strand gelegen, ben ik naar de duinen geweest, van de hoogste glijbanen gegaan in een waterpark, veel geshopt en gegeten en natuurlijk veel uitgeweest. Mijn leukste hoogtepunt was toch wel dat mijn ouders even langskwamen. Eindelijk kon ik ze weer een knuffel geven en laten zien waar ik leefde en verteld wat ik allemaal beleefde. Zij hadden een auto gehuurd waardoor ik nog meer kon zien en lekker in de bergen heb gewandeld en een dagje in Las Palmas ben geweest. Met al die hoogtepunten moest er ook wel een dieptepunt zijn. Helaas was dit op mijn verjaardag toen ik positief testte op corona. Ik heb toen mijn verjaardag en de volgende dagen op mijn kamer gespendeerd… Gelukkig heb ik van alles iets positiefs geprobeerd te maken en heb ik 9 super leuke weken mogen ervaren.

De 9 weken kwamen aan zijn eind en met een dubbel gevoel pakte ik mijn koffer in om weer naar huis te gaan. Ik had ontzettend veel zin om mijn familie en vriendinnen weer te zien en kon niet wachten op het herfstweer, de dikke truien en de gezelligheid die daarbij hoort. Na afscheid van iedereen te nemen [wat ik best moeilijk vond] stapten ik met 2 andere klasgenootjes het vliegtuig in naar Eindhoven. Hier stonden mijn ouders op mij te wachten. Toen ik thuiskwam hingen er slingers voor me op en stond er lekker zuurkool op mij te wachten.

Voor mij was 2022 een mega druk jaar waarin ik veel over mijzelf geleerd heb en veel ervaringen mogen opdoen. Deze stage hoort hier zeker bij en ik ben dankbaar dat ik dit zo heb mogen ervaren.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken