Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Stage Gran Canaria

Iris Stanneveld op 16/01/2024

Vertrek en aankomst:

Op 30 september om 13:00 zijn Bente en ik vanuit Brussel airport gevlogen naar Gran Canaria de vlucht duurde 4 uur. Toen we daar aankwamen gingen we onze koffers ophalen maar uiteindelijk bleek dat een van mijn koffers niet het vliegtuig is meegegaan dus toen moesten we naar de groundforces om het daar te melden. Daarna zijn we naar de taxi gegaan en was het nog ongeveer 20 minuten rijden vanaf het vliegveld naar het hotel Gloria Palace San Agustin.

Eenmaal aangekomen werden we vriendelijk ontvangen en werden we naar onze kamer gebracht. Nadat we alles hadden uitgepakt hebben we kennisgemaakt met Jonathan hij gaf ons toen het rooster van die week en nog wat informatie. Na het gesprek mochten we eten pakken van het buffet en het in de comedor opeten.

De volgende dag kregen we een rondleiding door het hotel van een andere Nederlandse stagiaire die vertelde ons toen dat er ook nog 5 andere Nederlandse stagiaires in het hotel stage liepen en daar waren Bente en ik heel erg blij mee.

Kennismaking met het bedrijf:

Op 1 oktober was mijn eerste werkdag ik moest van 08:00-16:00 werken. Ik werkte toen samen met een andere Nederlandse stagiaire en die heeft mij vooral veel uitleg gegeven over hoe het systeem werkt en hoe we de gasten doen in/uit checken. In het begint vond ik het wel wat moeilijker omdat het systeem in het Spaans stond maar daar raakte ik wel snel aan gewend.

Bij de receptie werkte er in totaal 5 Nederlandse stagiaires en die hebben me vooral veel geholpen als ik vragen had.

Werkzaamheden:

Mijn werkzaamheden achter de receptie bestonden uit de gasten inchecken, uitchecken, informatie geven over het hotel of de omgeving, taxi’s bellen en de kluisjes verhuren en als er problemen zijn moesten we het doorgeven aan mijn collega’s zodat hun de housekeeping of de technische dienst konden bellen want dat mochten wij niet doen omdat we geen Spaans konden spreken.

Verblijf:

In het hotel hebben we de thalasso kamers die liggen onder de thalasso en een deel van de kamers zijn voor de stagiaires. Ik verbleef samen met Bente op een kamer en we hadden een ruime kamer met twee eenpersoons bed, bureau, slaapbank en we hadden ook nog een airco.

Mijn ervaring:

Mijn ervaring van de stage is heel goed. Ik heb er erg van genoten en heb ook veel nieuwe mensen leren kennen en veel werkervaring op gedaan. Ook heb ik veel leuke dingen met de Nederlandse stagiaires gedaan waar mijn stage nog leuker op geworden is. Ik heb ook gemerkt dat ik beter ben geworden in de talen Engels en Duits omdat die twee talen het meest werden gesproken.

De cultuur:

De cultuur in Gran Canaria is natuurlijk heel anders dan Nederland. de Spaanse mensen eten twee keer warme maaltijden maar ook eten ze bijv. avondeten pas om 21:00 uur. De mensen op het eiland zijn ook erg gemoedelijk en vriendelijk ook merk je dat ze hier erg gesteld zijn op toerisme omdat dit natuurlijk een grote inkomen bron voor ze is.

Terug naar Nederland:

Het einde van mijn stage was aangebroken op 29 december was het tijd om mijn koffers in te pakken en afscheid te nemen van mijn collega’s. Ik had mijn vlucht om half 8 in de avond en om 1 uur in de nacht kwam ik aan in Keulen. Ik was heel erg blij om mijn familie eindelijk weer te kunnen zien. Ik ben ook blij dat ik deze kans heb kunnen krijgen en ben dankbaar voor de mensen die ik heb ontmoet in Gran Canaria. Het was een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken