Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Stage Gran Canaria

Michelle Janssen op 15/01/2024

Mijn naam is Michelle Janssen en ik heb samen met een vriendin stage gelopen bij Seaside Sandy Beach hotel op Gran Canaria, van september tot januari.

Op 20 september vloog ik voor het eerst naar Gran Canaria vanaf Eindhoven airport. Om 16:30 uur kwamen we aan bij de luchthaven van Las Palmas. Met de taxi waren we ongeveer 20 minuten onderweg naar Seaside Sandy Beach hotel in Playa del Ingles waar we stage gingen lopen. Bij de aankomst van het hotel zijn we rondgeleid door de andere stagiaire.

23 september hadden we onze eerste werkdag. Om 13.00 uur moesten we bij het restaurant zijn. Daar moesten we bij de bar gaan werken om drankjes te maken. We zijn ingewerkt door de andere stagiaire. Onze stagebegeleider was die week op vakantie, maar er zijn nog twee andere van het management team die ons begeleiden.

Meestal was onze werkdag van 13:00 tot 21:00 uur. We werkten van 13:00 tot 15:00 uur achter de bar bij de lunch, hier deden we drankjes maken en het buffet netjes houden. Van 15:00 tot 17:00 gingen we naar het kantoor om backoffice taken uit te voeren. We deden hier e-mails beantwoorden en het management met verschillende taken helpen. Om 17:00 uur hadden wij een half uur pauze. Om 17:30 werden wij verwacht bij het restaurant om het buffet te checken en of alles in het restaurant goed stond. Om 18:00 uur ging het buffet open en moesten we bij de ingang staan om de gasten te ontvangen en hun naar een tafel te begeleiden. We zijn in het restaurant het aanspreekpunt voor de gasten en hielpen we soms de bediening mee met afruimen. Dit deden we tot 21:00 uur. Sommige dagen werkten we ook bij de receptie en dat was meestal van 10:00 tot 18:00 uur.

Ik verbleef samen met mijn klasgenoot in een hotelkamer. Dit was een ruime kamer met genoeg opbergruimte, we hadden een grote ijskast en een magnetron. Het hotel ligt midden in Playa del Ingles en was 5 minuutjes lopen naar het strand.

Ik heb een erg leuke tijd gehad en heb er veel van geleerd. De talen gaan mij nu ook beter af. De Spaanse taal gaat me een stuk beter af dan voorheen. Met de Duitse taal hetzelfde, in het hotel komen heel veel Duitse gasten dus moest ik ook Duits spreken.

De Spaanse mensen zijn heel erg aardig en gastvrij. Ik heb wel gemerkt dat als ze gestrest zijn dat je dan liever niet in hun weg moet staan. Spanjaarden houden van schelden en dat doen ze ook wel vaak. In Spanje eten ze later dan in Nederland, om 21:00 uur is het een normale tijd om avond te eten. Dus meestal als ik om 21.00 uur klaar was met werken ging ik gelijk avond eten.

Op 8 januari zijn we teruggevlogen naar Eindhoven. We zijn een week eerder naar huis gekomen omdat we onze uren al hadden gehaald. Op het vliegveld in Eindhoven stond mijn familie mij op te wachten.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken