Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
stage Gran Canaria

June Indemans op 25/11/2022

Wellness stage in Gran Canaria

June Indemans

Mijn naam is June Indemans ik ben 20 jaar oud en ik heb 9 weken lang stage mogen lopen op

Gran Canaria in het hotel Gloria Palace San Agustin.

Vertrek en aankomst

De dag was aangebroken 27 augustus de dag van vertrek. Om 9:00 uur vertrok ik met mijn ouders naar Eindhoven Airport. Ik ben samen met twee meisjes van mijn klas Naomi en Nicky op het vliegtuig gestapt. We vlogen met Transavia en hebben er 4 uur en 30 minuten overgedaan. Toen we aankwamen zijn we gelijk een taxi gaan zoeken. Er stondengelukkig genoeg taxi´s klaar. De taxi bracht ons in 20 minuten naar ons hotel Gloria Palace San Agustin. We kwamen aan en vonden het erg mooi van binnen. We liepen naar de receptie en zeiden dat we voor de internship hier waren. We moesten even wachten maar al snel kwam er een man, genaamd Jonathan aangelopen. Hij legde ons alles uit en gaf ons de pasjes van onze kamers. De rondleiding door het hotel zou een dag later plaatsvinden, omdat er die dag nog twee meisjes van onze school aankwamen. Hij bracht ons naar onze kamers die erg netjes waren, hetgeen wij niet verwacht hadden.

Kennismaking met het bedrijf

de rondleiding door het hotel kregen we een dag nadat we aangekomen waren. Jonathan liet ons alles zien : de zwembaden van het hotel , de kantine waar wij mochten eten , de eetzaal voor de gasten, de sportschool, de Thalasso ( de wellness) van de buitenkant , de kelder waar we eventueel onze kleren konden wassen. Hij vertelde ons dat we nog een paar dagen vrij hadden en dat we daarna aan het werk moesten.

Ons Verblijf

Het verblijf was erg netjes. De kamers waren erg mooi. In de kamer stonden twee éénpersoons bedden, een tv , twee grote ruimen kasten waarvan zich in één kast een kluisje bevond, een kleine koelkast, en een airco. Verder had je nog een badkamer. Sommige kamers hadden een balkon.

Het verblijf voor de gasten was ook erg mooi. Mijn vrienden waren een week op bezoek die hadden een familiekamer waar ik ook een week in verbleef. Deze kamer was ook super netjes en ruim.

Het hotel zelf heeft vier zwembaden waaronder een zwembad voor volwassenden een kinderbad met een glijbaan een zwembad op het dak van het hotel en een zwembad in de Thalasso. Verder had het hotel twee bars een sportschool, tennisbanen, een speelhal , animatie, activiteiten zoals tafeltennis, shuffleboard, petanque, boogschieten en darts en de Thalasso.

Mijn ervaringen

Mijn ervaring is top ik heb een super leuke tijd gehad. Dit kwam deels ook doordat ik met acht andere meisjes elke dag samen was. Dit maakte het werken toch wel aangenaam. Ik heb veel geleerd, zoals bijvoorbeeld het geven van een Hot Stone Massage. Het was wel vermoeiend werk maar het gaf wel voldoening. Zeker als klanten erg tevreden waren en ze ons zelfs een behoorlijke fooi gaven. Verder was het eiland super mooi. De dagen dat ik vrij was ging ik naar mooie plekken, zoals Anfi Del Mar en Puerto Rico.

Strand Anfi Del Mar

Puorto Rico

Ook gingen we vaker shoppen na werk of gingen we uit. Dan pakten we de taxi en waren we in 10 minuten in Maspallomas . Hier gingen we eerst ergens wat eten en daarna gingen we nog op stap.

Meestal gingen we naar de Heineken bar

Ook gingen we naar China White. China White was een club en hier kregen wij in de vorm van een VIP kaart gratis drankjes, omdat we werkten voor Gloria Palace . Ik heb veel mensen leren kennen en ik kwam ook een aantal bekenden tegen die daar op vakantie waren.

Het enige minpunt van de stageperiode was het eten in het hotel. Het eten in het hotel was echt slecht en niet lekker. We aten alleen nog in de middag soms in de kantine maar zelfs dat lieten we de laatste paar weken ook. We moesten voor eten dus steeds buiten het hotel gaan en dat was natuurlijk niet goedkoop. We haalden eten uit supermarkt en aten dit in onze pauzes van werk. Na het werk gingen we altijd ergens eten of we bestelden eten. We hadden een fijne groep en deden altijd na het werk wel iets samen. Mijn ervaring was dus super leuk en ik raad buitenlandse stage zeker aan. Ik heb ook geleerd mijn eigen zaken te regelen.

De cultuur

De Spaanse cultuur is erg aanwezig. Dit zie je terug in de stijl van de gebouwen, het (late) avondeten en ook in het feit dat de winkels tot laat in de avond geopend waren. Gran Canaria is heel toeristisch. Naast Spanjaarden verblijven er ook heel veel Nederlanders en Duitsers.

Terug naar Nederland

Helaas kwam er ook een einde aan deze mooie tijd. Ik heb geweldig genoten, en veel geleerd. Ik was ook weer blij om naar huis te gaan om mijn ouders, familie vriendinnen en vrienden weer zien. De stageperiode was precies lang genoeg.

De nieuwe vrienden die ik gemaakt heb zal ik wel gaan missen. Maar we gaan zeker nog afspreken hier in Nederland. Ik vertrok samen met Nicky. Op 31 oktober om 10:00 pakten wij een taxi naar het vliegveld. We hadden online ingecheckt dus we hoefden alleen onze koffers te geven en door de douane. De terugvlucht ging veel sneller dan de heenreis. Toen we uitstapten deden we snel onze truien aan want wat was het koud hier. Ondanks het weer waren we toch ook weer heel blij om thuis te zijn en iedereen weer te zien. Maar ik weet zeker dat ik nog vaker naar Gran Canaria toe zal gaan.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken