Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
stage Frankrijk

pien van der neut op 13/09/2021

Vertrek en aankomst en kennismaking met bedrijf:

Op vrijdag 9 juli ben ik vertrokken naar Maastricht daar werd ik op gehaald met een busje. We gingen met het busje met de stagiaires en een instructeur die reed. Die heb ik tijdens de heen reis 13 uur in het busje een beetje leren kennen. Toen we uiteindelijk s ’avonds aan kwamen hebben we iedereen leren kennen, dus alle andere instructeurs, Pieter en Christel de eigenaren en nog een andere stagiair die er al was. Toen hebben we een beetje uitleg gekregen en een plekje toe gekregen waar we onze tent op konden bouwen.

Verschillende werkzaamheden die ik heb gedaan tijdens mijn stageperiode:

De eerste week heb ik het IRF opleidingsweek gehad daarin heb ik een cursus gevold hoe ik zelf een raft kan besturen en klanten kan begeleiden tijdens een tocht. Na de opleiding week kwamen er veel gasten aan en konden we goed aan het werk. We hebben tocht begeleidingen gedaan in de raft dus dat is dan vaak groepje van ongeveer 8 mensen die je dan begeleid op een raft de rivier af te varen. Ook hadden we soms groepjes die gingen hotdogs of in een tube. Die groepen deed ik soms ook begeleiden dus begeleid ik de groep om hun bootje goed te besturen en veilig in hun bootje te blijven.Daarnaast heb ik ook canyonings begeleid met groepen daarbij moest ik vaak onder klokken luiden en zorgen dat de mensen die al na onder waren gekomen veilig wachten tot iedereen beneden was.Naast alle dag activiteiten hadden we ook nog avondactiviteiten zoals jeu de boel, Rapid race, volleybal en de bqq, daarnaast had ik ook nog zelf met de andere stagiaires de pub quiz georganiseerd. Die activiteiten deden we dan in de avond ook nog begeleiden.Daarnaast moest je soms ook nog de dag voor de activiteiten even langsgaan bij mensen om alle informatie te geven voor de activiteit en de avond van tevoren moest alles klaar worden gelegd.

Het verblijf:

Met alle instructeurs en stagairs hadden we ons eigen plekje op de camping waar al onze tentjes bij elkaar stonden en we een hok hadden waar in we onze waardevolle spullen konden bewaren, konden koken, chillen en gewoon ons eigen plekje hadden. Daarnaast tijdens het verblijf gebruikte we gewoon het sanitair van de camping.

Mijn ervaringen:

Ik heb heel veel leuke ervaringen opgedaan in mijn stage, Heb veel nieuwe mensen leren kennen, veel verschillende dingen geleerd en veel plezier gehad. Verschillende ervaringen die ik heb geleerd is bijv. dat je niet te snel op moet geven ik heb mijn IRF-cursus examen de eerste keer niet behaald en daar baalde ik heel erg van en toen wou ik eigenlijk opgeven daarna heb ik mezelf toch bij elkaar geraapt en gevraagd of ik een herkansing mocht doen. En die kans heb ik gekregen, voor mijn gevoel ging het de tweede keer ook niet helemaal goed en had het beter gekund maar doordat ik mijn doorzetting vermogen had laten zien heb ik het uiteindelijk toch gehaald en nu ben ik super blij dat ik toch heb doorgezet. Ook als er iedere avond een activiteit was zag je dat de mensen het leuk vinden om wat meer contact te zoeken met de instructeurs/stagiaires dus je zag ze steeds opener worden en soms ook wel fanatieker met de activiteiten en dat was ook leuk om iedere avond weer te zien. Zelf naast alle activiteiten hadden we ook vrije dagen, ik heb een hele mooie canyoning gelopen die supermooi maar ook wel beetje eng was waardoor we hem wel maar voor de helft hebben gelopen maar dat was al superleuk. Ook hebben we een dag na de waterval gewandeld die was ook heel vet om te zien.

De cultuur:

Bij ons op de camping was niet veel van de Franse cultuur, we hadden alleen maar Nederlandse gasten en eigenlijk alles op de camping was Nederlands we hadden zelfs een frituur. Als we naar de rivier gingen zag je wel veel Franse die bijv. ook gingen varen. Ze waren vaak met hele grote groepen. Je zag hele scholen of misschien kampen vaak. Ook deden ze wel vaker dingen die wij niet deden omdat het gevaarlijk was en blessures kon veroorzaken die deden hun wel. De Franse zochten we wat meer de grens op. Verder waren ze wel altijd heel sociaal altijd als ze langs varen hoi zeggen en elkaar soms beetje nat spetteren ofzo met de peddels. Verder als we naar de winkels gingen zag je natuurlijk ook wel gewoon fransen maar daar is me nooit wat specifiek opgevallen behalve dat alles in de supermarkten wel heel duur is.

Terug naar Nederland:

Ik ben donderdag 12 augustus om 5 uur ongeveer terug naar huis vertrokken samen met een Joachim (andere stagiair) we zijn opgestapt in Embrun op de trein daar hebben we ongeveer 3 overstappen gehad tot we uiteindelijk in de flixbus konden instappen die heeft ons naar Parijs gebracht waar we weer over moesten stappen. Hier stapte ik in de flixbus naar Maastricht op en heb ik afscheid genomen van Joachim die een andere bus heeft genomen. Daarna heb ik nog ongeveer 10 uur in de bus gezeten en kwam ik rond 4 uur aan op Maastricht station en ben ik daar opgehaald.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken