Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Stage Club Robinson Jandia Playa Fuerteventura

Jaimy Deswysen op 23/02/2024

Ik heb mijn stage gelopen bij Club Robinson Jandia Playa

Vertrek en Aankomst

Ik ben op 28 october om 9 uur vertrokken richting de luchthaven Dusseldorf. Hier hebben mijn ouders mij geholpen met mijn koffers dragen en het inchecken. Nadat ik ingecheckt had heb ik nog samen met hun ontbeten en erna afscheid van hen genomen. ik vond dit erg lastig maar er stond mij een hoop leuks te wachten in het mooie altijd zonnige Fuerteventura. Mijn vlucht vertrok om 12:35 maar helaas was mijn vlucht 30 minuten vertraagd. Eenmaal om 13:05 vertrok mijn vliegtuig. De vlucht duurde 4,5 uur. Dit was erg lang maar uiteindelijk kwam ik aan om 16:05.

Kennismaking met het bedrijf

Ik ben op 29 oktober gestart met mijn eerste werkdag. Ik heb toen de opdracht gekregen om handtekeningen te verzamelen van alle leidingevende en assistenten van elke afdeling. Er werkten maar liefst meer dan 350 mensen, dus ik heb ook veel mensen leren kennen. Ik heb ook samen met Nele an und abreise gedaan. Dit houd in dat je de gasten een welkomstdrankje geeft en hun helpt bij de aankomst met de koffers en hun welkom heet. Bij de abreise is dit een afscheidsdrankje geven en hun helpen met de koffers in de TUI bus te plaatsen. Ik heb dit voor ongeveer 2 maanden gedaan. Ik vond dit een leuke plek om te werken aangezien deze buiten was en het was elke dag prachtig weer. Op 6 November kwam Jennifer aan. Jennifer doet ook mijn opleiding en zou ook mijn kamergenoot worden. Ik was erg blij toen ik haar kon verwelkomen.

De werkzaamheden

Ik heb voornamelijk 2 maanden an und abreise gedaan, dus de gasten een drankje aangeboden en geholpen met hun koffers in-uit de bus te halen. Ook heb ik geholpen bij Guest Relation, hier mocht ik meekijken hoe ze klachten deden afhandelen. Dit vond ik erg interessant om te zien. Ook hielp ik mee met dingen op de kamers te zetten voor speciale VIP gasten. De laatste 2 weken heb ik receptie gedaan, dit was wel wennen aangezien het systeem volledig in het Duits was. Maar hier wende je uiteindelijk wel aan.

Verblijf

Ik verbleef in een appartement 15 min van het Hotel. Hier woonde ook nog andere mensen die in het hotel werkte. Ik deelde mijn kamer met Jennifer. We hadden een erg ruim appartement met een keuken en een badkamer. Dagelijks mochten we mee eten van het buffet. Ook op vrije dagen.

Mijn ervaringen

De 3 maanden Fuerteventura zijn mij erg goed bevallen. Ik heb er veel mooie herinneringen gemaakt en ook veel nieuwe mensen leren kennen. Ik had wel veel last van heimwee maar ben heel blij dat ik het gedaan heb.

Cultuur

Zelf heb ik niet heel veel van de Spaanse cultuur meegekregen, want bij het hotel werkten bijna alleen maar Duitsers. Natuurlijk hebben we in onze vrije tijd bij de typische spaanse restaurantjes gegeten en waren we vaak te vinden op de boulevard.

Terug naar Nederland

Op 27 Januari zijn Jennifer en ik teruggevlogen. Onze transfer ging om 11:00. Het was een vrij emotioneel afscheid omdat we onze vrienden die we daar gemaakt hadden weer achter moesten laten. Eenmaal aangekomen was ik heel blij om iedereen weer te zien. Op de luchthaven stonden mijn ouders, zusje en mijn beste vriend te wachten.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken