Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Stage Club Robinson Jandia Playa

Jennifer Daenen op 06/02/2024

Ik ben Jennifer Daenen en ik heb mijn stage mogen lopen bij Club Robinson Jandia Playa op het Canarisch Eiland Fuerteventura.

- Vertrek en aankomst

Op 6 november ben ik vanuit Keulen- Bonn naar Fuerteventura Airport gevlogen. Het was voor mij de eerste keer alleen vliegen dus het was even spannend. Bij aankomst op de luchthaven ben ik met een TUI bus naar het hotel gebracht. Hier werd ik verwelkomt door een aantal medewerkers en Jaimy (klasgenoot).

- Kennismaking met het bedrijf

De eerste paar dagen heb ik het hotel leren kennen en 350 nieuwe mensen ontmoet. Er werkten bijna alleen maar Duitsers, maar gelukkig waren en ook een aantal Nederlandse meisjes bij andere afdelingen. De eerste week was even wennen, maar dit veranderde al snel.

- De werkzaamheden

Ik heb mogen meehelpen bij de afdeling Guest Relation. Deze afdeling zorgt voor de klachtafhandeling met gasten, rondleidingen door het hotel, verjaardagen van de gasten en kijken altijd rond of alles in orde is. Ook zorgt Guest Relation ervoor dat er een cadeau voor speciale gasten naar de kamers gebracht worden. Dit heb ik dagelijks gedaan, waardoor ik snel alle kamers heb leren kennen. Naast de diensten bij Guest Relation werd ik ook ingezet bij andere afdelingen. Dit waren diensten zoals: koken, helpen met opbouwen en afbouwen, mee doen met de clubdans, bij de roof top bar drankjes brengen en glazen opruimen. Ook was het belangrijk om tijdens werktijd om je heen te kijken of alles nog in orde is en of alles netjes uitziet.

- Verblijf
Ik heb samen met Jaimy een kamer gedeeld. Het hotel heeft een appartementengebouw in het dorp waar veel medewerkers van het hotel wonen. Hier wonen ongeveer 200 medewerkers. De rest van de collega's hebben een kamer bij het hotel. Waar we woonden, was ongeveer 10 minuten lopen vanuit het hotel.

De kamer waar we zaten was ruim genoeg en bestond uit een keuken, aparte slaapkamer met zitruimte en een badkamer. Wekelijks werd onze kamer helemaal gepoetst. Ook hadden we een wasmachine en droger.

Dagelijks mochten we mee eten van het buffet. Ook op vrije dagen. Soms hadden we geen zin om bij het hotel te eten, maar gelukkig waren er genoeg andere mogelijkheden. Vaak gingen we naar restaurants, maar ook hebben we soms eten besteld en het dan opgegeten op onze kamer. Ook lag er een grote supermarkt naast het gebouw waar we woonden.

- Mijn ervaring

De 3 maanden in Fuerteventura zijn mij heel goed bevallen. Ik heb veel geleerd en mooie herinneringen gemaakt. De eerste maand had ik wel moeite met de afstand van huis, maar in december werd het al makkelijker, omdat mijn familie langs is gekomen. Het waren soms lange werkdagen, maar hier raakte ik snel aan gewend.

- Cultuur

Zelf heb ik niet heel veel van de Spaanse cultuur meegekregen, want bij het hotel werkten bijna alleen maar Duitsers. Natuurlijk heb ik in mijn vrije tijd wel typisch Spaanse restaurants en winkeltjes bezocht. Het is maar een klein stadje, dus er was niet heel veel te doen, maar dit was niet heel erg want ik heb het meeste van mijn tijd bij het hotel besteed.

- Terug naar Nederland

Ik ben op 27 januari samen met Jaimy terug naar huis gevlogen. Het was een lange rit. Bij aankomst op de luchthaven hebben we snel onze koffers gepakt en naar de uitgang gelopen. Hier stonden onze families op ons te wachten. Thuis was even wennen. Het weer ging ineens van 25 graden naar 4 graden. Wel was ik heel blij om weer thuis te zijn en heel blij dat ik deze ervaring heb mogen meemaken.

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken