Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Stage Beatriz Costa & Spa in Lanzarote!

Jet de Levie op 01/07/2024

Dag Nederland!

Begin mei begon mijn tocht naar Lanzarote. 9 weken zon... zee... strand... en stage!

Ik vloog van Eindhoven naar Londen Stansted en toen door naar Lanzarote. Dit was nou eenmaal de goedkoopste optie. Eenmaal daar aangekomen reed ik met de taxi richting het hotel waar ik rond 11 uur 's avonds aan kwam. Mijn klasgenoot Amber was al eerder die dag aangekomen en had al kennis gemaakt met de andere Nederlandse stagiaires. Een gezellige, maar drukke en dramatische groep meiden haha.

Welcome to the Spa!

Na een paar dagen wennen mocht ik startten bij de spa. Ik had zelf al in en rondom het hotel wat rond geneusd, maar de spa was van binnen nog een mysterie. Op de eerste dag kregen we een rondleiding en maakte we kennis met Yesica, receptioniste en masseuse. Een gezellige collega, net zoals alle anderen daar.

Hoe, wat, waar.

Het werk in de spa waren onder andere baden klaarmaken (hydrobad en koppelbad), masseren (30 min, 45 min of 1 uur), gezichtsbehandelingen, peelings en pakkingen. Daarnaast deed ik ook vaker flyeren bij het zwembad en het buffet om zo behandelingen te verkopen en meer klanten te werven. Ik werkte 5 dagen in de week en had standaard 2 dagen vrij.

Verblijf

Het verblijf was in het begin niet makkelijk. Ik werd op een kamer geplaatst met vreemden in plaats van met mijn klasgenoot. Uiteindelijk na een week hebben we toch samen een kamer weten te regelen na heel wat gedoe. We gingen lekker naar de Ikea en haalde de nodige dingen om te poetsen en bakken die afgesloten konden worden voor eten. Iets waar we niet op zaten te wachten waren cucarachas op de kamer...! Daarnaast heb je bij Beatriz 's ochtends, 's middags en 's avonds een buffet. Hier mag je als stagiaire gewoon gebruik van maken en eet je aan de speciale stagiaire tafel. Het ontbijt buffet is altijd hetzelfde. De lunch verschilt per dag maar niet heel veel variatie. Het avond buffet is elke avond anders maar ieder week hetzelfde (dus elke maandag hetzelfde, elke dinsdag etc.). Het is niet fantastisch maar eetbaar en genoeg keuze.

Mijn ervaringen

Deze stageperiode was erg leuk. Je zit hier met zo veel stagiaires waar je een band mee op bouwt en dan is het ook echt niet leuk als die eerder naar huis gaan. Mede dankzij hun, maar ook mama die een weekje op bezoek kwam, heb ik de tijd van mijn leven gehad. Ik heb zowat het hele eiland afgereisd en alle toeristische dingen gedaan en gezien.

De cultuur

Ik ben van mening dat de cultuur op Lanzarote, maar ik denk op alle Canarische eilanden, heel gezellig is. Het is waar wat ze zeggen, de 'island vibes'. Alles gaat op z'n gemakje, niks heeft haast, niemand heeft stress. Dus ja, ook mede daardoor zit je afentoe een uur op de bus te wachten. Wen er maar aan! In ieder geval een heel contrast met het enorm drukke Nederland waar alles maar snel snel moet en zal gaan.

Heading home

Nu zit ik weer thuis op de bank deze blog te schrijven. Ik heb het erg naar mijn zin gehad maar ben ook blij dat ik weer thuis ben en kan genieten van het Nederlandse eten. Echt heimwee had ik nooit maar toch mis je bepaalde dingen van Nederland. Desondanks dat raad ik het echt iedereen aan om op buitenlandse stage te gaan als je de kans krijgt. The experience of a lifetime :)

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken