Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Sevilla

Laura Ramakers op 18/11/2022

Op 25 september, zijn wij als groep vertrokken naar Sevilla. Met 12 man van de kappers opleiding moesten we al om 3u00 midden in de nacht opstaan, om rond 5u00 bij het vliegveld in Eindhoven te zijn. Op het vliegveld aangekomen, merkte ik gelijk dat de groep heel leuk was! Alles liep volgens plan en vertrok het vliegtuig om 8 uur stipt. Aangekomen om 10u30 op het vliegveld in Sevilla, waar ik gelijk van de zon kon genieten toen ik het vliegtuig uit kwam. Met de bus zijn we uiteindelijk bij de plaats waar wij logeren afgezet.

Aangekomen bij het hostel, schrokken we allemaal een beetje. Wij waren niet voorbereid waar wij sliepen. Wij hadden een hotel verwacht maar belanden in een hostel met ook andere studenten. De kamers vielen tegen maar dit moest de eerste dag verwerkt worden en dat hebben wij als groep goed gedaan. Vanuit het hostel konden we ook ochtend en middag eten, de meeste van ons hebben de ochtenden overgeslagen en zijn ergens anders gaan eten of hebben we uitgeslapen. Om 13u00 gingen wij gezamenlijk middageten vanuit het hostel.

Op maandag 26 september hebben wij kennis gemaakt met de school waar wij 2 weken les hebben gehad. De klas lokalen waren anders dan dat wij deze kennen in nederland, maar toch gewoon heel uniek naar eigen (land) stijl.

Hier hebben wij leuke en leerzame lessen gehad, vooral traditionele lessen. Denk hieraan - hoe dragen zij hun haren bij feestdagen. Wat wij daar voor namelijk hebben gedaan zijn de up do’s (opsteken van het haar), geverfd en geleerd over hun traditionele kleding, haar en sieraden voor bij de feestdagen in april “semana Santa” (voor pasen). Dit is de week voor pasen, in Spanje vieren ze dit groot, met processies en pakken ze groot uit met kleding enzovoorts.

Wat mij heel erg op viel, is dat de stad niet erg toeristisch is opgesteld. De meeste Spanjaarden sprake alleen Spaans en spreken amper Engels. Door dat er niet goed gesproken kon worden tussen beide, werd er al snel geïrriteerd gereageerd. Verder heb ik genoten van hun cultuur, eten en mooie monumenten. Wij hebben als groep veel bezocht, denk hierbij aan : Santa Cruz, Plaza de españa, catedra metropol parasol, giralda, Plaza de toros, Cádiz en real alcázar. Ik heb genoten van deze bezichtigingen, wat is het daar mooi!! We hebben ook echt top weer gehad (28 tot 33 grade), dit heeft alles nog beter gemaakt!!

Mijn ervaring van de hele reis achteraf, kan ik alleen maar zeggen dat ik terug wil! Hostel viel tegen, maar alles daarbuiten heeft het goed gemaakt. Wat mij ook verbaasde, is dat wij als onbekende, zo een goede groep hadden. Wij hebben ons onderling zo goed opgepakt en ons gemotiveerd. Ik had oprecht geen andere mensen om me heen willen hebben, dan de personen die mee zijn gegaan! Ook onze “begeleiders”, hebben goed hun best gedaan, om ons rond te leiden. Ook al hebben wij heel veel vrije tijd gehad en veel keuzes zelf mogen maken, hebben ze dit goed opgepakt met zo een grote groep. Ik denk/weet dat ik heel veel geleerd heb over mij zelf en een stuk persoonlijke groei heb gemaak.

Na 2 hele mooie weken in Sevilla werd het tijd om naar huis te gaan! Op vrijdag 7 oktober zijn we gezamenlijk nog naar het ontbijt gegaan rond 8u30 en waren we rond 9u00 op het vliegveld in Sevilla. Rond 11u00 gingen we vliegen en landen we terug in Nederland om 13u30. Dit verliep zoals de heen weg, foutloos.

Al bij al, raad ik iedereen aan om deze reis te maken en te genieten en veel te leren in Sevilla!

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken