Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Mijn stage in Mallorca

Julianna Fattal op 30/10/2023

Heyy Allemeel leuk dat jullie mijn Blog lezen over mijn stage in Mallorca, ik ben julianna Fattal en ik ben 24 jaar en binnen kort gat ik een stage lopen in Mallorca. In april 2023 heb ik een stage in Mallorca gevonden en ik begin met mijn klasgenoot (Dionisia) op 01-06-2023 onze stage in Mallorca.

Vertrek en aankomst

Op 28 mei was onze vlucht naar Palma we zijn vier dagen eerder vertrokken want het was de 18ste verjaardag van Dionisia. Onze vlucht vertrokvan Eindhoven om 14:00 uur alles ging goed met bagage en we hebben naar onze ouders gezwaaid en naar de binnen gelopen. Het vlucht ging goed en we zijn veilig aangekomen.

We hebben onze koffers meegenomen en naar het hotel gegaan ik werd gebeld met een Duitse nummer en ze zeiden dat ik hun koffer heb meegenomen en hun hadden mijn koffer. We hadden beide een witte bandje omheen, daarom was het misggeaan, dus ik moest naar het vliegfeld teruggaan om mijn koffer te halen en gelukkig had ik mijn nummer op de bagagelabel opgeschreven.

De eerste vier dagen waren heel leuk, maar het weer was slecht ,beetje koud en het was hard aan het regenen. 31ste was de verjaardag van Dionisia we hadden haar verjaardag gevierd en de tweede dag moesten we al vertrekken.

Kennismaking met het bedrijf

op 1 juni moesten we naar Bluesea Cala Millor gaan ,we moesten met de taxi van het hotel in El Arenal naar de busstaion in Palma en dan de bus pakken naar Cala Millor het duurde twee uur met de bus naar Cala Millor, om 15:00 kwamen we aan in Cala Millor de animatievrouw (Elena) en de directeur waren in het hotel.

Verblijf

Ze hebben ons verwelkomt en naar onze kamer gebracht onze kamer is op de 8ste verdieping ze hebben ons de kamer laten zien waren twee kamers met twee bedden in elke kamer en een badkamer, maar was hadden geen keuken en toen waren we niet zo blij mee, toen ik naar buiten keek was het uitzicht heel mooi toen was ik heel blij en we dachten: ja, wij kunnen de kamer mooier maken. We hadden onze koffer uitgepakt en boodschappen gedaan en toen vond ik de kamer mooier.

Rondleding

Op 2 juni was mijn eerste stagedag ik moest om 08:30 beginnen met werken ik vond het spannend ,maar het ging goed ik mocht gaan ontbijten en daarna kreeg ik een rondleiding in het hotel met de animatievrouw (Elena).

De tweede dag hadden ze mij verteld dat ik per dag 2x moet werken in de ochtend van 08:30-14:30 en in de avond van 19:00-21:00 en ik was niet blij mee omdat ik niet gewend was om 2 keer per dag te werken. Toen zei mijn manager tegen mij je gaat 2 x keer per dag werken en je zal het leuk vinden en ja dat klopte wel ik vond het leuk omdat ik in de middag iets kon doen en in de avond.

De werkzaamheden

Werken was leuk ik was elke dag nieuwe dingen aan het leren bijv. Hoe ik met de toeristen om te gaan problemen oplossen, gasten helpen, gasten informeren, e-mails beantwoorden, en inchecken en uitchecken. Mijn collega's waren heel leuk ze hielpen mij altijd en leerde zij mij elke dag nieuwe dingen in de systeem.

De cultuur

Na een tijdje verstond ik meer Spaans en ik kon een paar Spaanse gasten helpen, maar sommige sproken heel snel ik gaf altijd aan dat ik een beetje Spaans kon verstaan, maar sommige Spaanse mensen worden een beetje boos omdat ik een beetje Spaans kan en mijn meneger vertelde ze dat ik uit Nederland kom en dat ik stagiaire ben en ze waren blij, omdat ik een beetje Spaans kan.

Spaanse mensen waren heel leuk en altijd vrolijk, maar sommige natuurlijk niet. Het eten was lekker maar niet altijd lekker bij onze restaurant in het hotel dus soms gingen we uiteten bij een andere restaurant.

Aan het einde van mijn stage stond ik de laatste 3 weken meestal alleen mijn manager en mijn leidinggevende waren in de backoffice, als ik hulp nodig had bijv. Met Spaanse mensen roepte ik mijn meneger erbij.

Mijn ervaringen

Alles ging heel goed aan het einde en de laatste weken waren ze heel blij mee met mijn werk en mijn meneger gaf me altijd complimenten.

Terug naar Nederland

is de laatste week en het is tijd om onze spullen in te pakken we hadden alleen 5 koffers toen we kwamen, maar we hebben natuurlijk heel veel spullen gekocht dus we hadden extra 2 koffers in onze vlucht toegevoegd en extra twee koffers gekocht.

1 dag van vertrek gingen we allemaal bij onze hotel café zitten samen en ik was heel blij dat ze allemaal kwamen om afscheid te nemen van ons en ook heel verdrietig omdat ik ze ga missen. Hierbij heb ik een paar foto's van mijn laatste dag met mijn collega's en met een meisje die bij ons een gast was.
De dag van vertrek iedereen vond het grappig dat we 7 koffers hebben en ze gingen ons helpen met de koffers in de auto te zetten.

Normaal gezien een vriend van onze collega zou ons komen ophalen omdat hij een grotere auto had voor onze koffers, maar hij kwam uiteindelijk niet dus onze 2 collega's gingen ons afzetten met twee auto's omdat ze kleinere auto's hadden.

Bij de luchthaven hadden we heel veel stress over de kilo's van onze koffers en we hadden 3 kilo's extra daarvoor hadden we €33,00 moeten betalen.

Vliegen ging heel goed en we kwamen veilig aan en mijn ouders hadden mij opgehaald van het vliegveld in Dussedorf-Weeze.

Ik heb een hele goede ervaring gehad met mijn leuke stage ik heb heel veel dingen geleerd en ik heb nu meer vertrouwen in mezelf .

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken