Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
Denemarken 2024 M.F Vanhommerig

Mick Vanhommerig op 22/05/2024

Denemarken Blog 2024

M.F. Vanhommerig

14-04-24 / 26-04-24

Dag 1:
15-04-2024

In de ochtend om 09:00 zijn wij vertrokken richting de Viden Djurs horecaopleiding, hier hebben wij een korte introductie en rondleiding gekregen van Grenaa. Om 12:00 hebben we samen met de Deense studenten Aebleskiver gemaakt, een soort deense poffertjes. Om 14:30 waren wij klaar, en hebben we de rest van de dag vrij gehad.

Dag 2:
16-04-2024
Vroeg in de ochtend zijn wij richting Knebel vertrokken, hier hebben we een rondleiding gehad in en rond de Anderson Winery, een wijnmaker die wijnen maakt van fruit. Ook hebben we hier een kleine proeverij gehad. Vervolgens zijn we naar het grootste concertgebouw van Denemarken gegaan. Ook hier hebben we een rondleiding door het hele gebouw en haar keukens gekregen.

Dag 3:
17-04-24
In de ochtend zijn we naar Aarhus vertrokken, hier ligt het grootste ziekenhuis van Denemarken. We hebben een rondleiding door de enorme keuken gekregen, en een korte introductie van de General Manager, en de F&B Manager. In de middag zijn we naar het Argo Food Center gegaan, een enorm complext waar 60 verschillende bedrijven en startups kantoren hebben. Ze moeten natuurlijk ook eten, elke dag staat er een vers menu op de medewerkers te wachten. Ook hier hebben we een leuke rondleiding van de Head Chef gekregen.

Dag 4:
18-04-24
Op donderdag hebben we op de Viden Djurs school typisch Deens gebak gemaakt samen met de Deense studenten. Genaamd: “teboller”, “kagemand”, en “lagkage

Dag 5:
19-04-24
Wederom in Aarhus hebben wij een rondleiding door het Radisson Blu Hotel gekregen door de F&B Manager en zijn assistent. Er is plek voor ruim 1200 gasten in een enorme conference zaal. Vervolgens hebben we het grootste Museum van Aarhus bezocht en super veel leuke kunst gezien.

WEEKEND 20+21 APRIL VRIJ

Dag 8:
22-04-24
Om 08:45 zijn wij samen met de Deense studenten vertrokken naar de
‘plantenschool’ in Ronde. Hier zijn we het bos in gegaan en hebben we kruiden en andere planten geplukt. Vervolgens zijn we met de bus naar het strand van Ronde gereden, hier kregen we waterpakken en zijn we mossels en zeewier gaan plukken. Vervolgens zijn we naar Molskroen gegaan, een restaurant dat in de Michelin Guide
staat. Hier hebben we een rondleiding door de keuken en wijnkelder gekregen.

Dag 9:
23-04-24
Vandaag hebben we in de keuken op school verschillende gerechten gemaakt. Wij hebben gekonfijte kippenbouten, crispy chickenwings en een gebakken kipfilet gemaakt, samen met aardappelpuree en verschillende bereidingen van wortel.

Dag 10:
24-04-24
Vandaag hebben we samen met de Deense studenten “Smørrebrød” gemaakt. Een Deense ‘sandwich.

Dag 11:
25-04-24
Vandaag hebben we restaurant Ghrelin bezocht, we hebben de keuken van binnen en van buiten gezien, evenals de wijnkelder. Vervolgens hebben we geluncht bij de Markthallen in Aarhus. Ten slotte hebben we een rondleiding gehad door Restaurant Tiende door de head en souschef.

Dag 12:
26-04-24
Als laatste dag, en afsluiter van de geweldige twee weken hebben wij (De Nederlandse studenten) voor de rest zuurvlees en soesjes gemaakt. Deze typisch Limburgse gerechten vielen goed in de smaak bij de Denen.

Dag 13:
27-0-24

Terug naar huis!
Na de bijna 13 uur lange busrit, zijn we weer terug in Heerlen, met
veel mooie en dierbare herinneringen!

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken