Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
De stage van Shania in Lanzarote

Jana Janssen op 07/12/2023

WELLNESS STAGE IN LANZAROTE

Vertrek en aankomst

26 augustus 2023 vertrok ik met Danique Dresen naar Lanzarote voor de wellness stage. De dag voordat ik ging had ik nog van iedereen afscheid genomen, en van mijn ouders op het vliegveld. We vertrokken al vroeg via Eindhoven Airport. De vlucht was goed gegaan en duurde 4,5 uur. Vervolgens gingen we met de taxi naar Beatriz Playa & Spa, dit hotel ligt 10 min van het vliegveld.

Kennismaking met het bedrijf

Toen we aankwamen in het hotel hadden we ons voorgesteld aan de assistent manager. Die ons vervolgens onze kamer liet zien die gelukkig prima te doen is, hierna kregen we een rondleiding in het hotel en maakte we kennis met de mensen van de Spa. Het klikte gelukkig allemaal goed.

De werkzaamheden

In de ochtend moest ik flyers uitdelen bij het buffet van bepaalde behandelingen die we aanbieden in de Spa. Vervolgens liep ik na de wasserette en haalde ik hier de handdoeken/ badjassen op. Deze moesten in een bepaalde manier gevouwen worden. Na dat ik dit gedaan had moest de haman sauna met een menthol bekertje gestrooid worden. Er zijn in totaal 4 behandelruimtes, in de ochtend moeten de kaarsjes aangemaakt worden. En de handdoeken moeten worden bijgevuld voor de hele dag.

Om 11:00 gaat de spa open, meestal hadden we rond de 3 behandelingen op een dag. Dat is inderdaad vrij rustig. De behandelingen die we zo dan gaven waren lichaamsmassages van 30/45/60 minuten, gezichtsbehandelingen, lichaamspeelings en bodywrappings.

Als er niks te doen was gingen we flyers knippen of flyers uitdelen bij het zwembad. Ook hebben we 2x met het animatie team rug massages bij het zwembad gedaan.

Verblijf

Er werd echt veel rekening met ons gehouden, zo konden we iedere dag van het buffet mee eten ontbijt/lunch en avondeten. Het ontbijt was wel altijd hetzelfde maar wel genoeg keus zoals bijvoorbeeld: broodjes, fruit, Spaans omelet, churros, kwark, muesli en noem maar op! Genoeg keus dus… van 13:00 tot 14:00 had ik altijd pauze en bij de lunch is het altijd weer iets anders maar ook prima te doen. Als avondeten waren alleen de woensdag en donderdag vaste eetschema’s. De woensdagen hebben ze altijd pasta carbonara en de donderdag chinees. Voor de rest is het altijd weer iets anders.

De woensdagen werden altijd onze bedden verschoond en kregen we nieuwe handdoeken. Natuurlijk kunnen wij niet 1 week met 2 handdoeken doen dus deze deden we regelmatig van de poetskarren stelen.

De slaapkamer is wel goed alleen een stofzuiger kunnen ze daar niet. De eerste maand dat we er waren sliepen we met een Finse vrouw van 39 op de kamer, dit klikte helaas echt niet. Ze kon niet tegen geluiden dus eigenlijk moesten we altijd stil zijn op de kamer zelfs gewoon in de middag dus hierdoor waren vaak discussies. Naderhand was ze weg en kregen we 2 nieuwe meisjes op de kamer gelukkig Nederlands en ook nog eens uit Limburg dus dit klikte gelukkig erg goed.

Mijn ervaringen

Dit was mijn eerste keer buitenlandse stage. En ik heb zoveel nieuwe leuke herinneringen, als je zolang op jezelf bent merk je aan jezelf dat je een stuk volwassener word. Ook bepaalde technieken in de massages dat het allemaal veel vloeiender gaat en bepaalde trucjes je geleerd worden. Ik wist dat ik Engels kon maar ik sta soms nog een beetje verbaasd dat ik letterlijk alles vloeiend kon spreken, hierdoor kreeg ik ook veel complimentjes van Engelse mensen. (tipje: kijk veel films en series en de Engelse taal komt vanzelf). 😊

Cultuur

Lanzarote is te vinden bij de Canarische eilanden en de Atlantische oceaan. Het staat ook wel bekend als het ‘vulkanische eiland’ er bevind namelijk een vulkaan in Lanzarote (niet meer actief gelukkig). In Lanzarote wordt de Spaanse taal gesproken, helaas kan ik deze taal niet vloeiend maar gelukkig wel al beter voordat ik hier heen ging. Mijn doel is om ooit de Spaanse taal vloeiend te spreken want ik vind het zo’n mooie taal!

Terug naar Nederland

28 oktober had ik mijn laatste werkdag ik ga iedereen erg missen, maar 1 ding is zeker deze tijd ga ik nooit meer vergeten! 2 november om 11:00 vloog ik terug met mijn vriendinnetje Danique en landen we in Eindhoven. Mijn zus kwam mij ophalen van het vliegveld want mijn ouders en vrienden dachten dat ik 4 november aankwam. Een vriendin van mij heeft mijn vriendengroep bij elkaar gekregen en verraste ik ze want ze hadden geen idee dat ik er was. Hetzelfde geldt voor mijn ouders, opeens stond ik voor de deur dus gelukkig was de verrassing geslaagd!

Ben jij nou het twijfelen om op buitenlandse stage te gaan? Ik zeg doen! Deze tijd ga je nooit meer vergeten! 😉

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken