Je bent nu op de site van International, onderdeel van VISTA college
Printen
blog Denemarken 2024

Job Nooren op 13/06/2024

DENEMARKEN 2024
🇩🇰

Job Nooren

DAG 1

Vandaag,hebben we een wandeling over het lokale strandje gemaakt daarna doorgereden naar het stadje grenaa. daar wat te horen gekregen over het stadje zelf en de geschiedenis. Daarna zijn we doorgereden naar de school waar we kooklessen gaan krijgen en daar een deens gerecht gemaakt.

DAG 2

Vandaag zijn we naar 2 plekken geweest, andersen winery daar hebben ze ons verteld over het speciale proces wat ze gebruiken om fruitwijn te maken en hebben we een paar wijntjes mogen proeven daarna zijn we Fuglsøcenteret daar heeft de eigenaar ons een uitgebreide tour door het hele hotel gegeven en ons in de keuken laten kijken en verteld hoe ze daar zoveel mensen eten kunnen geven

DAG 3

Vandaag zijn we naar een ziekenhuis geweest waar ze alles zelf maken in eigen keuken wat voor ons uit nederland onmogelijk zou zijn doen ze daar meer als 120 personeel in de keuken en machines waar we jaloers op zijn daarna zijn we arlo gegaan om daar een lunch te eten en in de keukens te kijken het eten was fantastisch goede kwaliteit en heerlijk de keukens waren mooi en schoon was een hele leuke dag

DAG 4

Vandaag zijn we op school geweest om daar te gaan bakken we hebben een aantal typische deense taarten en verjaardags gebakjes te maken aardig wat geleerd van briggete die ook jarig was vandaar de taarten de deense studenten waren ook heel erge leuk om mee te werken

DAG 5

Vandaag zijn we in een radisson blu hotel geweest en daar hebben ze ons een rondleiding gegeven van het hotel en de keuken hoe het daar draait en daarna mochten we een aantal vragen stellen daarna zijn we door gelopen naar het museum van aarhus daar hebben we een kijkje kunnen krijgen in de keuken daar en daarna mochten we een rondje door het museum

WEEKEND

DAG 8

Vandaag zijn we naar een landbouw school gegeaan om te leren wat je allemaal uit de natuur kan eten van land en zee daarna zijn we naar een groene ster restaurant geweest om daar een rondleiding te krijgen en om te zien wat zij doen om die groene ster te verdienen erg intersant

DAG 9

Vandaag zijn we in de keuken geweest om onze vers gepukte kruiden en mosselen te verwerken in gerechten in een leuk concept de grote groep werd verdeeld in 5 groepen van 4

En iedere groep kreeg een ander hoofd ingrediënt (lam,rund,kip,vis,varken) erg leuk idee om te koken

DAG 10

Vandaag waren we weer in de keuken om Smørrebrød te maken Juul en ik hebben ons bezig gehouden met het eten voor vrijdag dus wij hebben zuurvlees frietjes en koude schotel gemaakt en de rest heeft zich bezig gehouden met het Smørrebrød maar wij hebben aan het eind wel alles mogen proeven en we hebben nog een beetje kunnen helpen

DAG 11

Vandaag zijn we weer vroeg in de bus gestapt om naar aarhus te gaan als eerst zijn we naar 1 ster restaurant Ghrelin gegaan om met de manager/eigenaar om te leren wat hij doet hoe hij daar is gekomen en wat hij voor zijn personeel doet hele vette ervaring daarna zijn we doorgelopen naar een food hall waar we eerst wat te eten konden halen en daarna hebben we een rondleiding gehad van de eigenaar waar we daarna een paar vragen konden stellen

Daarna zijn we naar wine bar dan fede gegaan om daar ook een rondleiding te krijgen en vragen te stellen

DAG 12

Vandaag de laatste dag hebben we in de keuken typich limburgs/nederlands eten gemaakt voor de deense studenten en leeraren om vervolgens aan de terug reis te vertreken

Suggesties Druk op enter om uitgebreid te zoeken