CORONA-UPDATE

verlenging lockdown

Onderwijsinnovatiemodel

Double Diamond en challenge

De Double Diamond methodiek is een vorm van Design Thinking. De kern is een duidelijke markering tussen strategie (discover en define) en uitvoering (develop en deliver). Tussen het begrijpen van ‘waarom’ en het bepalen van ‘hoe’ om vervolgens resultaten te creëren. Zo ontstaat een rijkdom aan ideeën en focus.

De inzet van deze methodiek om een onderwijskundig probleem op te lossen, noemen we een challenge (zie figuur 1). De challenge vormt bij VISTA college de basis voor de teaminnovatie.

Double Diamond Model

Het challenge-proces bij VISTA college

Iedere challenge heeft een designteam . Dit team ‘draagt’ het proces. Een VISTA designteam bestaat
uit meerdere stakeholders met minimaal:

  • collega’s uit meerdere teams binnen een cluster;
  • een lid uit de diensten;
  • deskundigen uit bedrijven of instellingen;
  • enkele studenten

Zij doorlopen gezamenlijk de vijf fases van de challenge.

Snel naar
Homepage Terug naar "Onze aanpak" Design Thinking